تاریخ : چهارشنبه 4 مهر 1403
کد 7812

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

امکان تبادل انرژی با همسایگان به ویژه برای صنایع بزرگ فراهم شود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: لازم است امکان تبادل انرژی با همسایگان به ویژه برای صنایع بزرگ فراهم شود چرا که صنایع بر این باورند ضرر و زیان استفاده از برق به نرخ جهانی به مراتب کمتر از تعطیلی شرکت‌ها است.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی در همایش ملی ناترازی صنعت برق و آینده اقتصادی ایران گفت: راهکارهای برون‌رفت از بحران ناترازی برق شامل ایجاد امکان تبادلات انرژی با همسایگان، اصلاح اقتصاد برق، توسعه و نوسازی شبکه انتقال و توزیع برق، بالا بردن راندمان نیروگاه‌های فعلی، تقویت و آموزش نیروی انسانی متخصص و شرکت‌های توانمند حوزه برق، فراهم‌سازی زیرساخت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییر ساعات کار در تابستان و فرهنگ‌سازی مصرف است.
 وی با اشاره به کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان اظهار کرد: سال‌هاست که بر تولید برق از انرژی هسته‌ای تأکید داریم؛ ولی این موضوع تاکنون خروجی چندان ملموسی نداشته است.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به راهکارهای حل مشکل ناترازی انرژی در کشور و استان اصفهان افزود: در این زمینه لازم است امکان تبادل انرژی با همسایگان به ویژه برای صنایع بزرگ فراهم شود چرا که صنایع بر این باورند ضرر و زیان استفاده از برق به نرخ جهانی به مراتب کمتر از تعطیلی شرکت‌ها است.
 وی اصلاح اقتصاد برق را از دیگر راهکارهای بهبود شرایط فعلی ناترازی برق اعلام کرد و گفت: توسعه و نوسازی شبکه انتقال و توزیع برق نیز در این زمینه ضروری است.
 کشانی بالا بردن راندمان نیروگاه‌های فعلی را نیز دیگر راهکار از بین بردن ناترازی انرژی در کشور دانست و افزود: تقویت و آموزش نیروی انسانی متخصص و شرکت‌های تولید حوزه برق و فراهم‌سازی زیرساخت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.
 وی اضافه کرد: تغییر ساعت کار در تابستان و فرهنگ‌سازی مصرف برق هم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند مشکل ناترازی انرژی را برطرف کند، گفت: وزارت نیرو باید با صراحت مشکلات را اعلام و در راستای حل آن بکوشد.