تاریخ : يکشنبه 14 دي 1393
کد 78

رعایت فرهنگ چینی می تواند زمینه حضور گردشگران چینی را در اصفهان فراهم سازد

یک استراتژیست بازاریابی خواستار توجه به فرهنگ چینی و آداب معاشرت با آنان شد و گفت:رعایت فرهنگ چینی مهمتر از زبان چینی است و رعایت آن می تواند زمینه جذب گردشگران چینی را در اصفهان فراهم سازد.

یک استراتژیست بازاریابی خواستار توجه به فرهنگ چینی و آداب معاشرت با آنان  شد و گفت:رعایت فرهنگ چینی مهمتر از زبان چینی است و رعایت آن می تواند زمینه جذب گردشگران چینی را در اصفهان فراهم سازد.

«عباس حمزوی»درهمایش بررسی نقش زبان و فرهنگ در توسعه تجارت با کشورهای هدف (با رویکرد کشور چین) در همایش های هفتگی اتاق اصفهان تصریح کرد:نقش زبان و فرهنگ در مزیت های بازاریابی صادراتی و جذب گردشگران چینی بسیار موثر است و برای توسعه روابط تجاری و اقتصاد بایستی با زبان و فرهنگ چینی آشنا شویم.

وی چین را نخستین شریک تجاری ایران دانست و گفت:این کشور  پردامنه ترین نقش استراتژیک در دیپلماسی تجاری جهان و اقتصاد ایران دارد و از این رو ضرورت دارد با این کشور روابط فرهنگی ،هنری و تجاری نزدیکی برقرار کنیم.

وی اضافه کرد:در حالیکه مبادلات اقتصادی با کشورهای انگلیسی زبان از 7 درصد تجاوز نمی کند ولی یادگیری این زبان برای فعالان اقتصادی  اولویتی بالاتر از سایر زبان ها دارد.

وی تصریح کرد: بازار چین بازار بالقوه و دارای فرصت های بسیاری برای واردات و صادرات است و بازرگانان ایرانی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

حمزوی اضافه کرد:اقتصاد چین از 30 سال گذشته از برنامه ریزی دقیقی برخوردار شده به نحوی که گسترش مناطق آزاد تجاری در دستور کار دولت این کشور قرار گرفته است.

 وی تصریح کرد:برای تهییج چینی ها و کسب اعتماد آنها بازرگانان و تولید کنندگان باید وب سایت به زبان چینی راه اندازی کنند تا علاوه بر توسعه تعاملات تجاری بتوانند ایران را برای چینی ها جهت بازدید جذاب کنند.

وی اضافه کرد:اتاق های بازرگانی می توانند با ایجاد سایت ویژه  زبان چینی نقش موثری در توسعه روابط تجاری اعضای خود با طرف چینی داشته باشند.

آلبوم تصاویر نشست زبان چینی