تاریخ : پنجشنبه 29 شهريور 1403
کد 7791

در ششمین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار مطرح شد

مأموریت اصلی تأمین اجتماعی حمایت از نیروی مولد کشور است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی حمایت از نیروی مولد کشور است.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مرتضی حاجی‌کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ششمین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی مردمی و غیر دولتی است که خودش باید منابع خود را تأمین کند و به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.
 وی افزود: مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی حمایت از نیروی مولد کشور است، ما نوسانات موجود در اقتصاد را به‌خوبی متوجه می‌شویم؛ چون منابع ما نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.
 حاجی‌کاظمی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ هزار نفر در حوزه مستمری درگیر هستند، افزایش سن بازنشستگی در ایران نیز مانند دیگر نقاط دنیا در حال رخ دادن است.
 مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تأکید کرد: تورمی در کشور وجود دارد که باید آن را در محاسبات خود مورد نظر داشته باشیم، تأمین معیشتی با وجود تورم موجود به سادگی ممکن نیست.
 وی با اشاره به اینکه منابع سازمان با وجود برخی قوانین ضربه سنگینی خورده است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین سبد سرمایه‌گذاری کشور را داریم که به ما تحمیل شده و شرکت‌های زیان‌ده تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
 حاجی‌کاظمی تشریح کرد: تبدیل این شرکت‌ها به سهام تا حد ممکن انجام شده است، صیانت از صندوق سازمان تأمین اجتماعی وظیفه همه ماست.
 مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در فضای کسب‌وکار و تأمین اجتماعی استان سعی کردیم ارتباط به گونه‌ای باشد که کارفرما حس کند کنار او هستیم.
 وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فضایی مناسب برای تعداد قابل‌توجهی از افراد ایجاد شود، ادامه داد: در استان اصفهان ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مخاطب داریم، نارضایتی یک درصد از این جمعیت هم تعداد بالایی است.
 حاجی کاظمی عنوان کرد: سال‌ها صادقانه کار کردیم تا جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در جایگاه درستی باشد و حالا تلاش می‌کنیم به سوی هوشمند شدن پیش رویم.
 وی افزود: حجم گردش سازمان بسیار بالاست و سال گذشته تنها ۳۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی مستمری بوده است.
 
 مرتضی فاطمی، معاون اداره کل تأمین اجتماعی استان نیز عنوان کرد: در حوزه ضرایب قراردادها سازمان تأمین اجتماعی تعیین ضریب را در دستور کار قرار داده است.
 وی افزود: باتوجه‌به تغییرات موجود در حوزه کسب‌وکار، برخی موارد نیاز به اصلاح دارد و نمی‌توان ضرایب را از ابتدا مشخص کرد، البته قرار است این ضرایب به صورت سیستمی مشخص شود.