تاریخ : پنجشنبه 29 شهريور 1403
کد 7790

ششمین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار برگزار شد

صنعت در وضعیت مناسبی نیست

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار، در ششمین جلسه این کمیسیون اظهار داشت: اتفاقاتی که در حال حاضر در صنعت رخ می‌دهد با وضعیت مناسبی همراه نیست.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، ششمین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار برگزار شد.
اصغر اخوان مقدم، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار، در ششمین جلسه این کمیسیون اظهار داشت: اتفاقاتی که در حال حاضر در صنعت رخ می‌دهد با وضعیت مناسبی همراه نیست، بسیاری از رؤسای اتاق‌ها می‌گفتند در زمان تعطیلی کسی نرخ بهره و مالیات را بر ما می‌بخشد یا نه.
 وی افزود: مشکل اصلی ما تنها مشکلات لاینحل نیست، بهتر از این می‌توان با مردم کنار آمد و به مشکلات دامن نزد، درخواست ما این است که مسائل مطرح شده تا حد ممکن حل شود و در قبال آن پاسخگویی لازم شکل گیرد.
 وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای اطلاع‌رسانی به کارفرمایان، افزود: خروجی نهایی برای من حائز اهمیت است و امید می‌رود برای آنچه قابل‌رفع است اقدامات لازم انجام شود.
  
 مهرداد شاطریان، نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اظهار داشت: کشور مجموعاً از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد، فعالان اقتصادی مشکلات مختلفی دارند که خاستگاه آن درست نچرخیدن چرخ اقتصاد است.
 وی افزود: در خصوص سازمان تأمین اجتماعی احساسی مانند ارگان دولتی نداریم و این ارگان را دست‌گیر خودمان برای کمک به کارگر و کارفرما می‌دانیم.
 شاطریان ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای گذران امور جاری خود مشکلات مالی دارد ولی کارگر و کارفرما مسئول این مشکلات نیستند.
 نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار خاطرنشان کرد: بانک مرکزی سرفصل طویل و درازی ارسال کرد که بانک‌ها به سازمان تأمین اجتماعی وام دادند درحالی‌که این سازمان باید صندوق باشد.
 وی با بیان اینکه سازمان‌ها نمی‌توانند تأمین درآمد کنند و جورش را کارمند و کارفرما می‌کشد، افزود: قطعی برق می‌تواند ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار یک تولیدی صنعت پلیمر را به تعویق بیندازد.
 شاطریان تأکید کرد: ارائه خدمات به افراد نباید قطع شود، در خواست من این است که به مجموعه‌های حاضر در استان کمک شود، در غیر این صورت نوک پیکان‌ها به سوی تأمین اجتماعی خواهد بود.
 نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش تأمین اجتماعی انحصار است که به مرور زمان رخ داده است، درصورتی‌که به جز تأمین اجتماعی دیگر مراکز بیمه خصوصی و دولتی نیز می‌توانند با دریافت هزینه یکسان، همین خدمات را ارائه کنند.