تاریخ : پنجشنبه 29 شهريور 1403
کد 7789

۶۰ شرکت فناور در حوزه گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد و احد اصفهان فعال است

ارزآوری مناسب تولید گیاهان دارویی کم‌آب بر برای اصفهان

می‌توان در حوزه تولید گیاهان دارویی کم‌آب بر ورود پیدا کرد. در این حوزه ارزآوری بسیار خوبی وجود دارد؛ اما باید به خام‌فروشی در این عرصه سروسامان داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، کامران صفوی، رئیس منطقه دو زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سرای نوآوری و مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اصفهان که به همت کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و سرای نوآوری برگزار شد، به معرفی خدمات و زیرساخت‌های سرای نوآوری گیاهان دارویی و مرکز رشد پرداخت و اظهار کرد: فناوری حوزه گیاهان دارویی بسیار حوزه حساسی است و ما از سال ۸۸ با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز رشد گیاهان دارویی را ایجاد کردیم و اکنون تنها مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد واحد اصفهان است .
 رئیس سرای نوآوری و مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: حدود ۶۰ شرکت فناور در دانشگاه آزاد واحد اصفهان داریم؛ ضمن اینکه مدرسه تخصصی گیاهان دارویی در این دانشگاه وجود دارد و هر فردی در هر حوزه تخصصی کشت، فراوری، داروسازی می‌تواند آموزش ببیند.
 وی افزود: بسیاری از افراد در حوزه ابتدایی گیاهان دارویی مثلاً در حد یک ایده پایان‌نامه هستند که ما می‌توانیم آنها را پذیرش و حمایت مالی و زیرساختی کنیم و سپس وارد مرکز رشد نماییم تا از مرحله نمونه به یک مورد تجاری تبدیل سپس به سرای نوآوری راه پیدا کنند.
 
 اکبر پیرستانی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز ضمن تأکید بر برگزاری چنین رویدادهای دانش‌بنیانی گفت: یکی از معضلات ما اکنون خام‌فروشی گیاهان دارویی است که باید در کشور سروسامان پیدا کند.
 وی با اشاره به رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اظهار کرد: باتوجه‌به مشکل زیست‌بوم استان اصفهان می‌توان در حوزه تولید گیاهان دارویی کم‌آب بر ورود پیدا کرد.
 معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در این حوزه ارزآوری بسیار خوبی وجود دارد؛ اما باید به خام‌فروشی در این عرصه سروسامان داد؛ زیرا برخی از کشورهای همسایه در این زمینه بیشتر از کشور ما ورود پیدا کرده‌اند.
 وی اضافه کرد: در ترکیه و عربستان فرصت بسیار خوبی برای صادرات گیاهان دارویی داریم، در این زمینه از دست‌اندرکاران اتاق درخواست می‌کنم از ظرفیت گیاهان دارویی استفاده کنند و در این سیاست استفاده از فرصت‌های فناوری نیز حمایت و قراردادهایی را منعقد کنند.
 در پایان این نشست شرکت‌کنندگان به معرفی شرکت‌های خود پرداخته و جلسات B2B برگزار شد.