تاریخ : پنجشنبه 29 شهريور 1403
کد 7787

سومین جلسه میز خدمت شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد

لزوم همکاری بخش خصوصی و دولتی برای رفع موانع تولید

سومین جلسه میز خدمت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با رویکرد حل مسئله و رفع موانع با حضور مدیرعامل و معاونان این شرکت در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رسول سواری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در حاشیه این جلسه گفت: جلسات میز خدمت در راستای حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از اعضای خود را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم این جلسات می‌تواند روابط بین شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان حامی صنایع کوچک و اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی را تقویت کند. تلاش می‌کنیم با تمام توان مسائلی که در این میز خدمت مطرح می‌شود را در لحظه حل کنیم و پاسخ دهیم.
 وی در ادامه افزود: صنایع کوچک آسیب‌پذیرند چرا که با سرمایه کوچکی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و هر کجا که نقص و مانعی در مسیر فعالیتشان ایجاد شود واکنش نشان می‌دهند. در حال حاضر ناترازی انرژی بزرگ‌ترین مشکل صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شود و خسارت‌های زیادی را به این بخش وارد کرده است. علاوه بر کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان، در استان اصفهان با بحران کمبود آب برای صنایع نیز مواجهیم. همچنین کمبود منابع انسانی و نیروی کار نیز یکی دیگر از چالش‌های صنایع است که می‌طلبد بخش خصوصی و دولتی راهکارهایی برای این معضلات بیندیشند.
 سواری همچنین بر اهمیت موضوع لجستیک در رشد و توسعه اقتصادی و صنایع تأکید کرد و اظهار داشت: زیرساخت شبکه حمل‌ونقل کشور در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای نیاز به توسعه دارد. به‌رغم همه مشکلات موجود، تولیدات خوبی در کشور و استان انجام می‌شود که نتیجه چندین سال همکاری بخش دولتی و خصوصی است و ظرفیت صادراتی بالایی دارد. صادرات این محصولات نیازمند شبکه توزیع و حمل‌ونقل وسیع است. باید از حالا نسبت به حل این مشکلات و برنامه‌ریزی برای آنها اقدام کنیم و اجازه ندهیم در آینده به بحران تبدیل شود و صنایع را به تعطیلی بکشاند.
 وی در پایان گفت: باید روی صنایع خلاق و هوش مصنوعی برای یافتن راه‌حل‌های این معضلات سرمایه‌گذاری کنیم. استان اصفهان در زمینه هوش مصنوعی پیشرو بوده است و ظرفیت‌های بالایی دارد و با داشتن حدود یک هزار شرکت دانش‌بنیان می‌تواند راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات صنایع کوچک و متوسط ارائه کند.
 در سومین میز خدمت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، ۱۹ پرونده مراجعه‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای تأمین زمین، صدور گواهی پایان کار، تأمین انرژی و زیرساخت و تسویه بدهی‌های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان صادر شد.