تاریخ : يکشنبه 25 شهريور 1403
کد 7776

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و سفیر اسپانیا در تهران با یکدیگر دیدار کردند

حمایت از گسترش مناسبات اصفهان و بارسلون

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با سفیر جدید اسپانیا در تهران به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری بین اصفهان و بارسلونا پرداخت.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق در این دیدار ضمن خوش آمد گویی و آرزوی موفقیت برای سفیر جدید اسپانیا در ایران اظهار داشت: اسپانیا همواره یادآور دوستی‌های پایدار و مراودات عمیق فرهنگی و اقتصادی برای مردم ایران است.
 وی با اشاره به پیشنهاد سفیر قبلی اسپانیا در تهران مبنی بر حضور در بازار اروپا و اسپانیا از طریق بندر تجاری بارسلونا گفت: هماهنگی و اقدامات لازم برای اعزام یک هیئت تجاری و اقتصادی عالی‌رتبه از استان صنعتی اصفهان به شهر بارسلونا انجام شده و امیدواریم با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی اصفهان که در این هیئت حضور دارند بتوانیم روابط و تعاملات خوبی را با همتایان اسپانیایی خود ایجاد کنیم.
 محمدرضا برکتین، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن تبریک به سفیر جدید اسپانیا در تهران به تشریح پتانسیل‌های صنعتی و اقتصادی استان اصفهان پرداخت و گفت: تاکنون همکاری‌های گسترده و قراردادهای متنوعی بین شرکت‌های ایرانی با همتایان اسپانیایی به ویژه در حوزه صنایع فولاد وجود داشته است. امیدواریم پتانسیل‌های صنایع مختلف ایران منجر به جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اسپانیایی برای حضور در ایران شود.
 آنتونیوسانچس بندیتو گاسپار، سفیر اسپانیا در ایران نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و همراهان در سفارت اسپانیا اظهار داشت: تمایل شما برای توسعه ارتباط و گسترش مناسبات با اسپانیا و کاتالونیا در واقع جزو وظایف و بخش مهمی از برنامه‌های سفارت است و در بخش بازرگانی سفارت، مطالعات و بررسی‌های مفصلی برای شناخت زمینه‌های همکاری دو کشور داریم؛ بنابراین اعزام هیئت تجاری به بارسلونا آن هم از شهر اصفهان که خود به‌تنهایی ظرفیتهای یک کشور را داراست و ایجاد دفتر همکاری‌های تجاری بین اصفهان و بارسلون ایده بسیار جالبی است و قطعاً می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند.
وی با اشاره به آشنایی و شناخت فرهنگ مسلمانان و توجه به موضوعات خاورمیانه افزود: نباید خیلی دور برویم، ما همین ۱۰ سال پیش سطح مراودات تجاری بسیار خوبی با هم داشتیم و یقین داریم که خیلی نباید سخت باشد که با حضور این هیئت و افتتاح دفتر همکاری‌های تجاری مشترک و با دیدگاه‌های دولت جدید دوباره به ارقام ده سال پیش برسیم.