تاریخ : شنبه 24 شهريور 1403
کد 7774

جلسه انتقال تجربه با بانوی کارآفرین نمونه کشور در شورای‌عالی بانوان

بانوان می‌توانند از سد محدودیت‌ها بگذرند

جلسه شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به‌منظور تبادل نظر و انتقال تجربه با بانوی موفق کارآفرین کشور برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی که در جلسات کمیسیون بین اعضا وجود دارد بتوانیم در راستای توان‌افزایی بانوان مستعد و فعال اقتصادی گام برداریم. خوشبختانه اقدامات انجام شده تاکنون نتایج خوبی در بر داشته است و تلاش می‌کنیم این روند را ادامه دهیم.
 وی در ادامه افزود: یکی از ضعف‌های موجود در حوزه بانوان، نبود بانک اطلاعاتی و آمارهای دقیق از بانوان فعال اقتصادی است. متأسفانه همین موضوع باعث شده است ایران در رده‌بندی‌های بین‌المللی شاخص‌های مشارکت اقتصادی بانوان در جایگاه واقعی خود نباشد و پایین‌تر بسیاری از کشورها قرار گرفته است. به همین خاطر در شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی در تلاشیم بانوان فعال اقتصادی را شناسایی کنیم و آمار جامعی از آنها به دست آوریم.
فرشته امینی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی تسلط به آیین‌نامه‌ها و قوانین اهمیت زیادی دارد؛ ولی آنچه اهمیت بیشتری دارد کسب تجربه در این زمینه است. البته تجربه‌ها آسان و ارزان به دست نمی‌آیند و خیلی وقت‌ها کسب تجربه با شکست و اتفاقات ناخوشایند همراه است. برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در انتقال تجارب بانوان موفق و پیشرو به جوانان بسیار مفید باشد و به کسانی که در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی فعالیت می‌کنند بسیار کمک کند.
 سیده فاطمه مقیمی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و کشتیرانی سدیدبار که سابقه چندین سال فعالیت اقتصادی و مدیریتی دارد، به‌عنوان سخنران جلسه به بیان تجارب خود در عرصه کارآفرینی پرداخت و گفت: قوانین ما بیشتر توسط آقایان نوشته و به همین خاطر دغدغه‌های بانوان در آنها کمتر دیده می‌شود. در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی کارگروهی توسط گروهی از بانوان کارآفرین تشکیل دادیم تا قوانین پیش از تصویب از دیدگاه خانم‌ها بررسی شود و حقوق بانوان در آن لحاظ شود؛ اما متأسفانه به‌رغم جلسات متعددی که برگزار شد نتیجه‌ای در پی نداشت.
 وی در ادامه افزود: یکی از تفاوت‌های بانوان و آقایان برای شروع کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی نداشتن سرمایه اولیه لازم است. به همین خاطر بیشتر بانوان برای شروع کسب‌وکار خود به حمایت و کمک آقایان نزدیک خود نیاز دارند. بااین‌حال بانوان می‌توانند با تلاش و سخت‌کوشی و باور به توانایی‌های به هر آنچه می‌خواهند برسند و از سد محدودیت‌ها بگذرند. بانوان می‌توانند با مدیریت دقیق زمان در کار، تحصیل و تشکیل خانواده موفق شوند.