تاریخ : شنبه 24 شهريور 1403
کد 7770

چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در مناطق ساحلی و مجاور دریا وجود ندارد

یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش استان

یازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی به‌منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران و شرکت‌های دیجیتال برگزار شد.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفرنورالله، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی گفت: باتوجه‌به هزینه‌های بالای حمل‌ونقل در آینده چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در مناطق ساحلی و مجاور دریا نداریم و باید صنایع جدید را به این مناطق منتقل کنیم.
 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های نوین و دیجیتال یکی از فرصت‌هایی است که در مقابل ما قرار دارد. به همین خاطر اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سرای نوآوری را راه‌اندازی کرده است تا از این طریق به شناسایی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرو بپردازد.
 وی اظهار داشت: اولویت اتاق بازرگانی اصفهان حفظ سرمایه‌های موجود به‌ویژه سرمایه انسانی متخصص است. به‌خاطر مهاجرت نیروی انسانی متخصص سالانه به طور متوسط نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار به کشور ضرر وارد می‌شود. بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال و نوین نقش مؤثری در اشتغال و حفظ جوانان متخصص داشته باشد.
 فرهاد رهنما، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری رهنما نیز گفت: شرکت اوبر به‌تازگی یکی از شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی دبی را به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد دلار خریداری کرده درحالی‌که جمعیت دبی تنها حدود ۲/۵ میلیون نفر است. این موضوع نشان می‌دهد در کشور ما چقدر فرصت‌های سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه شرکت‌های دیجیتال وجود دارد. نمونه موفق این سرمایه‌گذاری را به‌تازگی در خرید سهام دیجی‌کالا توسط شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا شاهد بودیم. کشور هندوستان با سرمایه‌گذاری در عرصه دیجیتال و آی‌تی موفق شده به یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا تبدیل شود.
 احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز گفت: درصدد هستیم با انجام پژوهش‌های وسیع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران را شناسایی کنیم. در این طرح به دنبال یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم که زنجیره ارزش استان را تکمیل کند.
 مجتبی متقی، رئیس کمیته بازار پول و سرمایه نیز در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت ایزینکس ارائه کرد و گفت: در ایزینکس تلاش داریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع، جذاب و امکان‌پذیر در استان اصفهان را شناسایی کنیم و پس از بررسی‌های نهایی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه دهیم. تمرکز این طرح رو فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که قابلیت اجرایی بالایی داشته باشند.