تاریخ : يکشنبه 9 خرداد 1395
کد 776

به همت کمیسیون تجارت اتاق و با حضور دو مدرس بین الملل فروش ؛همایش بین المللی مدیریت فروش و بازاریابی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

همایش بین المللی مدیریت فروش و بازاریابی با حضور «بیل گیبسون و تام استویان دو مدرس و مشاور بین المللی در سالن همایش های بین المللی بازرگانی اصفهان برگزار شد .

همایش بین المللی مدیریت فروش و بازاریابی با حضور «بیل گیبسون و تام استویان دو مدرس و مشاور بین المللی در سالن همایش های بین المللی بازرگانی اصفهان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«مسعود گلشیرازی»رییس کمییون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:بنگاههای اقتصادی ایران  در دوران پساتحریم با چالش های تامین مالی و کمبود تقاضا روبرویند و برای  حل این چالش ها باید از آخرین دستاوردهای دانش فروش و بازاریابی بین المللی بهره برد.

وی دغدغه اصلی بنگاههای تولیدی و تجاری را کمبود نیروی حرفه ایی در حوزه فروش و بازاریابی بین المللی برشمرد و گفت:تحریم های اقتصادی طی یک دهه اخیر باعث دور مانده بنگاههای اقتصادی از بازارهای بین الملل شده است .

گلشیرازی از برگزاری همایش 6 گانه در حوزه تجارت بین الملل با حضور اساتید بین المللی در اتاق اصفهان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی در راستای تقویت اعضای خود اقدام به برگزاری این همایش ها آموزشی می کند .

گیبسون : ارتباطات یکی از مهمترین پایه های تجارت بین المللی است

«بیل گیبسون» Bill Gibsonمشاور و مدرس حوزه بازاریابی و فروش در این همایش ارتباطات را یکی از مهمترین پایه های تجارت در عرصه بین المللی دانست و گفت:شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برقراری ارتباطات بنگاههای اقتصادی با مشتریان خود دارند.

وی با اشاره به اینکه تجار و بازرگانان ایرانی بهتر از سایر کشورها توانستند در عرصه بین المللی فعالیت کنند ،افزود:بازرگانان  ایرانی طی سالهای گذشته با خودکفایی در تامین نیازهای خود توانستند در تجارت داخلی موفق عمل کنند.

وی تجارت در دنیای امروز را شخصی توصیف کرد و گفت:تکنولوژی های ارتباطی بویژه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در شخصی شدن تجارت دارند و از این رو هر فرد در منزل خود می تواند یک بنگاه اقتصادی برپا کند .

نویسنده کتاب رشد کسب و کار در هر اقتصادی ، دسته بندی مشتریان به سه سطح A ,B , C  را به فعالان اقتصادی پیشنهاد کرد و گفت:استفاده از استراتژی نگهداری مشتریان و همچنین ارتقا مشتریان از سطح پایین به بالا از رویکردهای مهم بنگاههای اقتصادی در حوزه فروش و بازاریابی باید باشد .

گیبسون تسلیم نشدن مدیران فروش و بازاریابی را عامل  مهم افزایش تعداد مشتریان و سطح فروش برشمرد و گفت:مدیران فروش نباید زود تسلیم شوند بلکه با پرورش و نگهداری مشتریان می توانند فروش بنگاه خود را افزایش دهند.

مشاور فروش شرکت های خودروسازی  BMW و TOYOTA ،جذب ،آزمون ،پرورش ،اعتماد و نگهداری را پنج مرحله استراتژی  ارتباطی یک بنگاه اقتصادی موفق دانست و گفت:آشنایی با فرهنگ مشتریان از دیگر الزامات مورد نیاز برای هر بنگاه اقتصادی است .

گیبسون خطاب به فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت:متفاوت بودن خود را در محصول و معرفی آن نشان دهید تا بتوانید در بازارهای بین المللی  حضور دایم داشته باشید.

وی تمرکز بر روی مشتری و تماس های مکرر با وی را از جمله راهکارهای افزایش فروش بنگاهها برشمرد و گفت:هر چند وقت  یکبار با مشتریان تماس بگیرید و برای آنان اهمیت ویژه ای قایل شوید.

گیبسون برگزاری نشست های  همراه با صبحانه و عصرانه  با مشتریان را یکی از راههای نزدیک شدن  به مشتریان بالقوه برشمرد و گفت: آشنایی با علایق مشتریان از جمله سرگرمی های وی می تواند برای ارتباط نزدیک تر با وی موثر باشد .

استویان: 70 درصد فروش در گوش دادن به صدای مشتری است

«تام استویان» Tom Stoyanاستاد بازاریابی و فروش دانشگاه کانادا در این همایش خواستار گوش دادن مدیران ارشد ،فروش و بازاریابی بنگاههای اقتصادی به مشتریان و خواست هایشان شد و گفت:گوش دادن به صدای مشتری باعث دریافت اطلاعات رایگان از بازار است و با ایجاد چنین فغضایی می توانید بانک اطلاعات از نظرات و خواست های مشتریان جمع اوری کنید.

نویسنده کتاب 101 ایده برای فروش بیشتر ، شکست عمده بنگاه های اقتصادی را نتیجه اعمال اشتباه کارکنان و مدیران فروش  و جمع آوری اطلاعات علمی به درد نخور از بازار دانست .

استویان تغییر در شیوه فروش را یکی از راههای موفقیت آمیز بنگاههای پیشرو  برشمرد و گفت:اغلب بنگاهها فعالیت خود را از روی عادت انجام می دهند و مغز آنان بر اساس عادت ،راه کوتاه تر را انتخاب می کند و به راه های جدید و متفاوت فکر نمی کند .

مشاور شرکت جنرال الکتریک و IBM    فروش را کمک به دیگران برای تصمیم خرید تعریف کرد و گفت:فروشندگان در تصمیم گیری خرید بایستی به خریداران کمک کنند .

وی خطاب به مدیران واحدهای تولید ی و تجاری گفت:برای افزایش عملکرد و فروش به یک مربی نیاز دارید تا بتواند عملکرد شرکت را بهتر و از تجربه گذشته استفاده بهتر انجام دهد .

 

آلبوم تصاویر همایش بین المللی مدیریت-3-95