تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403
کد 7744

عذرخواهی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از صنایع به دلیل قطعی برق

صنایع به خاطر قطعی‌های مکرر برق دچار زیان و خسارت شدند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: برای جبران کمبود برق در سال‌های آینده مجموعه صنایع استان می‌توانند با همکاری اداره برق نسبت به احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کنند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در یک‌صد و چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: به دلیل افزایش درجه حرارت هوا در تابستان امسال؛ متأسفانه ناترازی در شبکه توزیع برق کشور به وجود آمد و صنایع به خاطر قطعی‌های مکرر برق دچار زیان و خسارت شدند.
 وی ادامه داد: در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان مصرف برق ۱۰ هزار مگاوات رشد داشت و همین عامل سبب شد تا میزان ناترازی در شبکه برق افزایش یابد.
 مرادی خاطرنشان کرد: به جهت پایداری دمای هوای گرم و افزایش مصرف برق متأسفانه تا پایان شهریورماه با ناترازی برق روبرو خواهیم بود. با توجه به خارج شدن برخی از نیروگاه‌های حرارتی از مدار تولید در هفته گذشته، میزان ناترازی برق در کشور مضاعف شد.
  وی افزود: به منظور کنترل ناترازی برق و جلوگیری از ورود خسارت به صنایع، جلسات مختلفی با مسئولین توانیر و مسئولین استان برگزار و مقرر شد اطلاع‌رسانی به موقع، قبل از قطعی برق مشترکین صورت گیرد. بر همین اساس جلسه‌ای با حضور صنایع مختلف برگزار و در آن جلسه قرار شد تا سه روز در هفته به صورت مداوم از ساعت ۸ تا ۱۲ شب؛ برق صنایع قطع شود. به همین خاطر اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه به صنایع انجام گرفت تا میزان خسارت آنها کاهش یابد. همچنین در بخش خانگی نیز اطلاع‌رسانی‌های مناسب در جهت قطع برق از طریق پیامک و سایت شرکت انجام شده تا هم‌وطنان دچار مشکل نشوند.
  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در ارتباط با احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: برای جبران کمبود برق در سال‌های آینده مجموعه صنایع استان می‌توانند با همکاری اداره برق نسبت به احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کنند. می‌توان با احداث نیروگاه‌های خورشیدی میزان ناترازی شبکه توزیع برق را برای سال آینده کاهش داد.