تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403
کد 7743

مطالبه اتاق بازرگانی اصفهان از حاکمیت

خسارات صنایع به دلیل ناترازی برق را جبران کنید

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا خسارات صنایعی که در ماه‌های گذشته بر اثر محدودیت برق‌رسانی با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند جبران شود.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در یکصدو چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ارتباط با خسارت‌های به وجود آمده ناشی از قطعی برق برای صنایع گفت: در هفته‌های گذشته برای صنایع مختلف استان بر اثر قطعی‌های مکرر برق خسارت‌هایی ازجمله زیان تولید، افزایش استهلاک ماشین‌آلات، فاسد شدن مواد اولیه، زیان ناشی از عدم تحویل به موقع محصولات به مشتریان و... به وجود آمده است. به همین خاطر از استاندار تقاضا دارم تدابیری اندیشیده شود تا خسارات صنایعی که در ماه‌های گذشته بر اثر محدودیت برق‌رسانی با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند از طریق راهکارها و راهبردهای عملیاتی؛ به طور مثال با تعویق بدهی بانک‌ها یا تسهیلات کم‌بهره و... جبران شود.
 وی ادامه داد: اصلاح قیمت برق، همکاری صنایع در واردات برق، ارائه تسهیلات جهت ساخت نیروگاه‌های برقی به مراکز تولیدی از جمله پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی برای جبران کمبود برق در استان است. از استاندار تقاضا دارم پیشنهادات ارائه شده اعضا در این جلسه در خصوص تأمین انرژی موردنیاز صنایع را به عنوان یک بسته پیشنهادی کامل در شورای انرژی مطرح کنند تا در آنجا مصوبات لازم اخذ شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در سال گذشته همواره حامی بخش خصوصی بود و برخی از قوانین مخل تولید را ظرف یک هفته ابطال کرد. به نظر می‌رسد سامانه مقررات اقتصادی که اخیراً ایجاد شده است یک قدم کوچکی در راستای حل مشکلات صنایع است. به منظور پیگیری مسائل حقوقی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی طی هفته‌های اخیر فراخوانی را برای اعضای اتاق صادر کرد که بر اساس آن اعضا می‌توانند شکایت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به مراجع قضایی اعلام و اتاق پیگیر آن مسائل و مشکلات باشد. همچنین فعالان اقتصادی با طرح شکایت و پیگیری کمیته حقوقی اتاق می‌توانند مصوبات ماده ۲۵ قانون بهبود کسب بهبود محیط کسب‌وکار را که تاکنون اجرا نشده است به مرحله عملیاتی درآورند.