تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403
کد 7742

استاندار اصفهان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد

خسارات به وجود آمده ناشی از قطعی برق برآورد می‌شود

استاندار اصفهان گفت: واحدهای صنعتی می‌خواهیم تا برای حل مشکل آب؛ سرمایه‌گذاری مناسبی در بحث انتقال آب از دریای عمان داشته باشند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در یک‌صد و چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با جلسات برگزار شده برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه تأمین انرژی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم مسئله کمبود انرژی را برطرف کنیم. طی هفته گذشته در شورای انرژی مقرر شد تا خسارت‌های به وجود آمده در صنایع ناشی از قطعی برق برآورد شود و پیشنهادهایی برای رفع آن خسارت‌ها در شورای انرژی مورد بحث قرار گیرد و نتیجه‌گیری مطلوبی حاصل شود.
 وی ادامه داد: در حال حاضر فصل بودجه‌نویسی دولت برای سال آینده است، به همین منظور باید پیگیری لازم انجام شود تا مبلغی برای جبران خسارت صنایع وضع شود.
 مرتضوی در ارتباط با مصرف مازوت در نیروگاه‌ها برای تولید برق گفت: تاکنون هیچ‌گونه مازوتی برای تولید برق مصرف نشده است و هیچ نیروگاهی نمی‌تواند بدون اجازه شورای تأمین استان مازوت بسوزاند. از فعالان اقتصادی درخواست داریم تا پیشنهادات خود را در حوزه فرهنگ مصرف انرژی، روش‌های تأمین انرژی به استانداری ارائه دهند تا بتوانیم آنها را در شورای انرژی بررسی کرده و به نتیجه‌گیری مناسبی برسانیم.
 وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر باید مسئله اقتصاد انرژی را برطرف کنیم، گفت: ما نمی‌توانیم با منابع محدودی که از گذشته در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری شده است، به تأمین انرژی موردنیاز امروز کشور بپردازیم. با همکاری صنایع بزرگ همچون فولاد مبارکه تا پایان سال ۳۰۰ مگاوات به مدار توزیع برق وارد خواهد شد. در حال حاضر به‌هیچ‌عنوان موضوع صادرات برق وجود ندارد و شایعات دراین‌خصوص کذب است. توجه به اقتصاد انرژی می‌تواند به کاهش مشکلات کمک کند.
 استاندار اصفهان تصریح کرد: از دو سال گذشته پروژه‌های آبی در استان اصفهان با شدت و قوت در حال اجرا است و ظرف دو سال گذشته بیش از ۷۶۰ کیلومتر از طرح انتقال آب از دریای عمان تکمیل شده است. در حال حاضر مشکل تأمین مالی احداث خطوط باقی‌مانده را داریم و از واحدهای صنعتی می‌خواهیم تا برای حل مشکل آب؛ سرمایه‌گذاری مناسبی در بحث انتقال آب از دریای عمان داشته باشند.