تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403
کد 7741

کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش پارلمان بخش خصوصی برگزار شد

مهمان‌سراهای دولتی باید تعطیل شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات صنعت گردشگری کمبود نیروی انسانی در این حوزه است. بر همین اساس جلساتی با رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار شد و در حوزه تأمین نیروی انسانی متخصص همکاری‌های خوبی در حال انجام است.
  به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در ششمین جلسه کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش پارلمان بخش خصوصی در خصوص مشکلات صنعت گردشگری گفت: یکی از مشکلات صنعت گردشگری کمبود نیروی انسانی در این حوزه است. بر همین اساس جلساتی با رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار شد و در حوزه تأمین نیروی انسانی متخصص همکاری‌های خوبی در حال انجام است. انتظار داریم تا جامعه هتلداران یک امکان‌سنجی دقیق از میزان کمبود نیرو انجام دهد و فهرست آن را برای سازمان میراث فرهنگی ارسال کند تا آموزش‌های تخصصی لازم برای تربیت نیرو صورت گیرد.
  وی در خصوص معضل درآمد ارزی هتل‌ها گفت: برای برطرف شدن این مشکل باید پیشنهادی از طرف اتاق بازرگانی اصفهان در قالب دستور کار در شورای گفتگو مطرح و پس از آن در مجلس و دولت پیگیری شود.
  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان یکی از معضلات صنعت هتل‌داری را وجود مهمان‌سراهای دولتی دانست و بیان کرد: بر اساس قانون این مهمان‌سراها باید تعطیل شوند. ما انتظار داریم تا فعالان بخش خصوصی این مراکز را به سازمان میراث فرهنگی معرفی کنند تا اقدام لازم برای تعطیلی آن مراکز صورت گیرد.
  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: برای رونق دادن به صنعت گردشگری می‌توان زمینه ورود این حوزه را به بورس فراهم کرد. در همین خصوص باید اتاق بازرگانی مطالعات کافی داشته باشد و نتایج بررسی خود را به اداره میراث فرهنگی منتقل کند. در هفته گردشگری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله ثبت جهانی مراسم قالیشویی مشهد اردهال، برگزاری جشنواره خودروهای کلاسیک، بازارچه صنایع‌دستی، استقبال از گردشگران داخلی و خارجی، تور اصفهان گردی، بازدید از بناهای مختلف تاریخی، همایش گردشگری و صلح، جشنواره و رویدادهای مختلف، تور علمی و نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد شد.