تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403
کد 7740

در نشست کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی تأکید شد؛

برندسازی برای هفته گردشگری ضرورت دارد

در ششمین جلسه کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش بر تولید محتوا و تبلیغ لازم برنامه‌های هفته گردشگری قبل از فرارسیدن این هفته تأکید شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بیان کرد: برای انعکاس اخبار و برنامه‌های هفته گردشگری باید از قبل از فرارسیدن آن هفته، تولید محتوای تخصصی و تبلیغ انجام شود. در همین خصوص باید همکاری‌های لازم با رسانه‌ها انجام پذیرد.
 وی خاطرنشان کرد: برای جذب مخاطب در حوزه گردشگری باید تبلیغات خلاقانه و تولید محتوای تخصصی صورت گیرد تا یک برندسازی مناسب برای هفته گردشگری اصفهان شکل گیرد. هم چنین باید برای هفته گردشگری یک شعار خاص و یکسان تعریف شود تا در ایجاد برندسازی مثمرثمر باشد.
 
 مصطفی نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نشست کمیسیون گردشگری با اشاره به این موضوع که شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی است و همواره سعی داشته تا از نظرات و پیشنهادات سازنده فعالان بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کند، بیان کرد: این نهاد در کنار سایر مراکز دولتی و غیردولتی در سال گذشته توانست موزه ریسباف را تأسیس کند.
 وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در جهت حفظ و زنده نگه داشتن ابنیه تاریخی اصفهان بیان کرد: سالانه مدیریت شهری در بخش ابنیه‌های ویژه گردشگری هزاران میلیارد هزینه می‌کند تا بتواند بافت تاریخی شهر را حفظ و نگهداری کند.
 
 در ادامه؛ محمد گیوی، معاون امور نمایشگاهی و برنامه‌ریزی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان بیان کرد: چهاردهمین دوره نمایشگاه گردشگری بنا به درخواست فعالان این صنعت از ۸ تا ۱۱ آذرماه برگزار می‌شود. نکته قابل توجه این نمایشگاه آن است که علاوه بر ارائه توانمندی‌ها به سمت تقاضا محوری حرکت کرده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که در حوزه گردشگری فعال هستند دعوت به عمل آمده است.
 وی اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد تقاضا محوری، این نمایشگاه به محلی برای تبادل و تعاملات تجاری بین شرکت‌ها تبدیل شود. با پیشنهاد اتاق بازرگانی اصفهان هم‌زمان با این نمایشگاه جشنواره غذای اقوام ایرانی نیز برگزار خواهد شد که امیدواریم با استقبال خوب مردم همراه باشد.