تاریخ : شنبه 8 خرداد 1395
کد 774

در جلسه فوق العاده هیات نمایندگان اتاق اصفهان ؛ سهل آبادی :به نرخ ارز تاجرمآبانه نگاه نکنیم بلکه نگاه تولیدی و صنعتی داشته باشیم

هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه فوق العاده ایی خواستار بررسی واقعی شدن نرخ ارز و پیگیری آن از سوی کمیسیون صنایع اتاق همچنین بررسی نقش فساد در ساختار اقتصادی کشور توسط کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق شد .

هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه فوق العاده ایی خواستار بررسی واقعی شدن نرخ ارز و پیگیری آن از سوی کمیسیون صنایع اتاق همچنین  بررسی نقش فساد در ساختار اقتصادی کشور توسط کمیسیون بهبود محیط کسب و کار  اتاق  شد .

سهل آبادی :به  نرخ ارز  تاجرمآبانه نگاه نکنیم

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه گفت: واقعی نبودن شدن نرخ ارز در کنار فساد  دو چالش مهم اقتصاد ایران است که بخش خصوصی با کمک دولت و سایر بخش ها می تواند راهکار اجرایی برای حل آن ارایه دهد.

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران ، واقعی شدن نرخ ارز را عامل تعیین کننده  برای  تداوم فعالیت تولید کنندگان و صنعت گران برشمرد و گفت:نباید نگاه به ارز صرفا  نگاه تاجرمآبانه باشد بلکه باید نگاه تولیدی و صنعتی به نرخ ارز داشت.

وی از  پیگیری کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در موضوع واقعی شدن نرخ ارز خبر داد و گفت:کمیسیون ها به عنوان بازوی مشورتی اتاق تلاش می کنند که دیدگاه های کارشناسی شده را پس از تجزیه و تحلیل در اختیار تصمیم گیران و تصمیم سازان اقتصادی کشور قرار دهند.

سهل آبادی فساد را دومین چالش جدی پیش روی اقتصاد کشور برشمرد و گفت:برای ریشه کنی فساد همه بخش های جامعه و حاکمیت  بایستی درگیر آن شوند  تا بتوان شاهد ریشه کنی آن در اقتصاد بود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی فرصت های تجاری با کشورهای هدف  خبر داد و گفت:بازارهای هدف صادراتی به صورت تخصصی و کشور به کشور در این کمیته پیگیری می شود .

 رناسی :بررسی  مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی  توسط اتاق اصفهان انجام می گیرد

«مصطفی رناسی»نایب رییس  اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی کشور توسط  اتاق اصفهان خبر داد و گفت:بر اساس درخواست اتاق ایران از اتاق اصفهان این بررسی از طریق انجمن هیات امنای شهرک های صنعتی استان اصفهان انجام می شود .

پورسینا:تمرکز اتاق بازرگانی ایران بر روی مسایل اصلی اقتصاد

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز اتاق های بازرگانی  بر روی موضوعات محوری  اقتصاد کشور شد .

 

 

جباری:تراز تجاری ناهمگون ایران ناشی از  تک نرخی نبودن  نرخ ارز است

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به نامتعادل  تراز تجاری ایران گفت:تعادل صادرات و واردات می تواند بر نرخ ارز تاثیر بسزایی داشته باشد .

وی اضافه کرد:در شرایط کنونی افزایش صادرات کالای غیرنفتی می تواند بر تک نرخی شدن و تثبیت نرخ ارز کمک کند .و

سبحانی:با  فساد اقتصادی باید ریشه ایی برخورد نکرد نه ایذایی

«بهرام سبحانی»رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان خواستار پرداختن به ریشه های فساد در اقتصاد ایران شد و گفت:برخورد قهری با چند مجرم اقتصادی نمی تواند فساد را ریشه کن کند بلکه باید عوامل ایجاد فساد در اقتصاد را شناسایی و ریشه کن ساخت .

سبحانی خاطر نشان کرد:چنانچه نرخ ارز واقعی شود ریشه بخشی از فساد در اقتصاد  ایران خشک خواهد شد زیرا پایین بودن نرخ ارز باعث بروز پدیده قاچاق در اقتصاد می شود و ضربه مهلکی به تولید داخلی می زند .

رجالی :هزینه فساد اداری در سازمان های دولتی افزایش یابد

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه فساد عامل موثری در برهم خوردن فضای اقتصادی می شود ،افزود: در فضای سالم اقتصادی رقابت سالم شکل می گیرد و رقابت سالم باعث توانمند شدن بنگاههای  اقتصادی در فضای بین المللی می شود.

وی خواستار  برخورد قاطع دولت با فساد اداری در درون سازمان های دولتی شد و گفت:هزینه فساد اداری برای کارکنان دولت باید بالا رود  تا امکان سو استفاده از جایگاه دولتی کاهش یابد.

رنجبران :میز کشورهای هدف تجاری اصفهان تشکیل شود

«سید رسول رنجبران»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مطالعه تطبیقی تئوری ها مقابله با فساد اقتصادی شد و گفت:به پدیده فساد اقتصادی نباید یک جانبه نگاه کرد بلکه باید کل پدیده را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل میز کشورهای هدف تجاری استان اصفهان در اتاق بازرگانی به ریاست هر یک از اعضای هیات نمایندگان شد و گفت:در دوران پساتحریم صادرات بنگاههای تولیدی باید مورد توجه و تاکید همه بخشهای کشور قرار گیرد.

بیشه:همه بخش ها در مقابله با  فساد مشارکت کنند

«مرتضی بیشه»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت همه کمیسیون ها در پرداختن به موضوع فساد اقتصادی شد و گفت:موضوع فساد یک موضوع کلی و تهدید کننده اقتصاد کشور است. وی افزود:پدیده فساد در اقتصاد ایران دارای ابعاد و وسعت گسترده ایی است که نمونه آنرا در قاچاق می توان مشاهده کرد و دولت به تنهایی نمی تواند با این پدیده مقابله کند.

 

خوروش:صادرات کلید خروج از رکود اقتصادی است

«احمد خوروش»رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه مساله اصلی  کشور پیرامون اقتصاد است،افزود:اقتصاد ایران برای خروج از بحران رکود به صادرات نیاز دارد  و تسهیل صادرات برای تولید کنندگان می تواند مسایل اقتصادی  کشور از جمله بیکاری  برطرف سازد.

اخوان نسب:بخش خصوصی باید چابک تر در فضای اقتصادی عمل کند

«زهرا اخوان نسب»عضو هیت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه چابک سازی تشکلهای اقتصادی را در پیگیری مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی را مهم و اثرگذار دانست و گفت:بخش دولتی به دلیل وجود قوانین و مقررات متعدد نمی تواند در عرصه اقتصادی کارآمد و اثربخش عمل کند .

قلمکاری :ستاد ویژه زاینده رود تشکیل می شود

«حمیدرضا قلمکاری»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از تصویب ستاد ویژه زاینده رود در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق خبر داد و گفت: زاینده رود نقش تعیین کننده در کشاورزی و صنایع زیر بخش  استان اصفهان دارد و کمیسیون خواستار تشکیل ستاد ویژه ملی است. 

 وی خواستار تنظیم آیین نامه های داخلی مربوط به بودجه بندی کمیسیون های اتاق  شد و گفت:کمیسیون ها اتاق می توانند با انعکاس مسایل و مشکلات زیربخش خود نقش موثری در حل آن داشته باشند.


آلبوم تصاویر هیئت نمایندگان-3-95