تاریخ : پنجشنبه 8 شهريور 1403
کد 7729

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

اصفهان پایه‌گذار صنعت فولاد در کشور است/ سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی ضرورت دارد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: تأمین برق صنایع فولادی امری ضروری است و باید در این زمینه زیرساخت‌های بیشتری ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ امیر کشانی، رئیس اتاق اصفهان در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» در پارلمان بخش خصوصی اصفهان اظهار کرد: صنعت فولاد موضوعی مهم و استراتژیک برای کشور است و بسیاری از توسعه کشورها از توسعه فولاد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در اصفهان شرکت‌های مهم فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد کویر و فولاد امیر کبیر کاشان مستقر هستند، تصریح کرد: اصفهان به گونه‌ای پایه‌گذار صنعت فولاد در کشور است هر چند مورد بی مهری قرار گرفته و حمایت ویژه‌ای از صنعت فولاد استان اصفهان انجام نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ما باید تا پیش از این در زمینه تأمین انرژی برق سرمایه‌گذاری کرده باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر صنایع ۳ روز برق ندارند، از طرفی برخی از روزها نیز که تعطیلی داریم و از این رو باید به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های حوزه انرژی کشور توجه شود.
وی گفت: اگر روزی گذشتگان ما شرکت‌هایی مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه را بهره برداری کردند ما باید این میراث را حفظ کنیم و موارد خوبی تحویل آیندگان بدهیم.
کشانی گفت: امسال افزایش دمای شدید در کشور آسیب‌های زیادی را در پی داشت اما باید در زمینه تأمین برق شرکت‌های فولادی همکاری بیشتری صورت گیرد.