تاریخ : چهارشنبه 7 شهريور 1403
کد 7720

مجمع مشورتی تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان برگزار شد

هم‌افزایی تشکل‌های اقتصادی راه برون‌رفت از مشکلات/ استقرار دبیرخانه دائمی مجمع تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی

مجمع مشورتی تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان با محوریت بررسی آخرین تحولات کشور و استان و نقش هم‌افزایی تشکل‌های اقتصادی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد گوهریان، دبیر مجمع تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان در نشست این مجمع با تشریح پاره‌ای از مفاد آیین‌نامه تشکیل مجمع تشکل‌های مردم‌نهاد اقتصادی استان اصفهان گفت: امروزه حضور نهادهای مردمی و غیردولتی یکی از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی به‌حساب می‌آید و تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی بر اساس قواعد قانونی و شفاف برقرار می‌شود که آوردگاهی از ظرفیت‌های فکری و اجرایی درون‌زا، برون‌نگر و پایدار مردم است که با کنار هم قرارگرفتن، همگرایی و هم‌افزایی می‌تواند به موتور پر قدرت توسعه کشور تبدیل شود.
 وی افزود: اتاق بازرگانی متعهد می‌شود در تناوب‌های زمانی متناسب با شرایط و حداقل هر فصل در سال رؤسای سازمان‌های مرم نهاد اتاق بازرگانی، شورای صنفی کانون بازنشستگی انجمن صنفی، اتاق تعاون، اتاق اصناف، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان، خانه صنعت، معدن و تجارت، کانون کارآفرینان برتر، مجمع کانون‌های کارگری را برای تشکیل مجمع دعوت نماید.
 دبیر مجمع تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان تصریح کرد: دبیرخانه دائمی مجمع در اتاق بازرگانی اصفهان است و حداقل دو هفته قبل از تشکیل هر مجمع دستور جلسه را به اطلاع مدعوین می‌رساند.
 امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی نیز در مجمع تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان تصریح کرد: هم‌افزایی تشکل‌ها موجب رفع مشکلات می‌شود و ما با برگزاری نشست‌های این مجمع بر سر مسائل و مشکلات باید به‌اتفاق نظر برسیم.
 وی افزود: وحدت تشکل‌های اقتصادی امر عجیبی نیست، چه‌بسا این گفتمان‌ها و مشورت‌ها موجب تصمیمات جدید می‌شود.
 
 گفتنی است، محوریت برگزاری این نشست پیرامون آخرین تحولات استان و پیشنهاد مدیران اقتصادی به وزرا برای مدیریت در جایگاه‌های اقتصادی استان بود.