تاریخ : چهارشنبه 7 شهريور 1403
کد 7718

بررسی ۱۲ پرونده فعالان اقتصادی در دومین میز مالیاتی

رفع مشکلات مالیاتی صنایع به کمک اتاق بازرگانی

دومین میز مالیاتی ویژه فعالان اقتصادی و صنایع در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد که ۱۲ پرونده از فعالان اقتصادی طرح موضوع و به مشکلات آنها رسیدگی شد.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، دومین میز مالیاتی ویژه فعالان اقتصادی و صنایع در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 در این نشست که با حضور احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و کارشناسان امور مالیاتی برگزار شد، ۱۲ پرونده از فعالان اقتصادی طرح موضوع و به مشکلات رسیدگی شد.
 ابهامات ارزش مالیات بر ارزش‌افزوده و سامانه مودیان مالیاتی، معافیت مالیاتی ارزش‌افزوده آلایش مرغ، نرخ مالیاتی، محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده فصل بهار مودیان مالیاتی از مهم‌ترین عناوین پرونده‌های مطرح شده در این نشست بود.
 
 احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در حاشیه این نشست گفت: هدف سازمان مالیاتی فقط تأمین بودجه نیست، بلکه ایجاد نظم و انضباط مالی نیز جزو وظایف آن است و نگاه سازمان در راستای بهبود کسب‌وکار و تکریم مودیان و تصمیم‌گیری جدی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.
 وی با اشاره به اینکه بسیاری افراد عقیده دارند که عدالت مالیاتی اجرا نمی‌شود، گفت: با اجرای سامانه مودیان به عدالت مالیاتی خواهیم رسید و در این راستا با کمک اتاق بازرگانی اصفهان میز مالیاتی را به اتاق بازرگانی آوردیم تا با نشست‌های مختلف و نیز رفع مشکلات مالیاتی به این مهم برسیم.
 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان مالیات وصول و به‌حساب خزانه واریز شده است که این رقم در سال گذشته نیز بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد تومان مالیات وصولی و واریزی بوده است.
 وی بیان داشت: ۹۸ درصد بودجه استان را مالیات تأمین می‌کند که در راستای توسعه و آبادانی هزینه می‌شود.