تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1403
کد 7709

در دهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اصفهان مطرح شد

اصفهان میزبان رویدادهای بزرگ فولادی در روزهای آینده

در دهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اصفهان، فرصت‌های حضور در نمایشگاه متالکس فولاد در اصفهان تشریح شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ احمد خوروش، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در دهمین جلسه این کمیسیون ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: اصفهان میزبان یک رویداد فولادی بزرگ و برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس ۲۰۲۴) از ۶ تا ۹ شهریورماه است، این نمایشگاه یک رویداد برای بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فولادی است که پیرامون برگزاری آن چندین ماه با بزرگان فولاد برای ایجاد این نمایشگاه و نیز همایش صنایع فولادی در کمیسیون برنامه‌ریزی و گفتمان شده است.
  وی افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعت فولادی کشور و به‌نوعی پایه‌ریز این صنعت در کشور بوده است، اصفهان سرفصل نمایشگاه باشد، امسال این نمایشگاه با اتحاد خوبی برگزار خواهد شد.
 
 احمد کریمی، نایب‌رئیس این کمیسیون نیز گفت: تاکنون چندین جلسه در مورد صنعت سنگ با  اعضای هیئت نمایندگان برگزار و قرار شد مسائل و مشکلات این بخش از طریق انجمن سنگ پیگیری شود؛ لذا در ابتدای امر انجمن سنگ در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.
 
 حسام‌الدین فرهادی، نایب‌رئیس دوم کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: پیشنهادات، مسائل و مشکلات حوزه معادن و صنایع معدنی و انتظارات معدن داران به زودی در جلسه آتی این کمیسیون طرح و پس از جمع‌بندی و از سوی اتاق بازرگانی اصفهان به دفتر وزیر ارسال خواهد شد.
 
* ارائه چهار پنل تخصصی در نمایشگاه متالکس

  مهران محجوب نژاد، رئیس کمیته کانی‌های فلزی کمیسیون معادن اتاق اصفهان ضمن تشریح فعالیت‌های این کمیته برای خوش درخشیدن در نمایشگاه فولاد گفت: در این کمیته چندین پرونده پیگیری و استقبال خوبی برای هوشمندسازی معادن انجام گرفت.
  وی افزود: البته طرح‌های جامعی برای همایش فولاد در این نمایشگاه (متالکس) در نظر گرفته شده که عملکرد و بهره‌وری این حوزه افزایش پیدا کند؛ زیرا توسعه متوازن و پایداری صنعت فولاد مهم است.
  رئیس کمیته کانی‌های فلزی کمیسیون معادن اتاق اصفهان تصریح کرد: اصفهان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان است و حدود ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به زنجیره فولاد است و سرمایه‌گذاری خوبی در کشور شکل گرفته است.
  وی ادامه داد: اصفهان متولی صنعت کشور است که با محوریت این کمیسیون مقرر شد که چالش صنایع شناسایی و راهکار آن اندیشیده شود و برای این منظور چهار پنل تخصصی برای این نمایشگاه تدارک ‌دیده ‌شده است.
 
 علی برنجیان، رئیس کمیته سنگ‌های ساختمانی کمیسیون معادن اتاق اصفهان بیان داشت: این کمیته ماه گذشته برگزار و آمار و عملکرد معادن غیر فلری، میزان استخراج و میزان فروش‌ها از طریق سامانه مربوطه بررسی شد.
  وی افزود: در این رابطه گزارش بهره‌برداران و مسئولان فنی در سامانه کاداستر و نحوه کدگذاری با شابلون در معادن نیز طرح موضوع شد.