تاریخ : دوشنبه 5 شهريور 1403
کد 7702

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان در آیین اختتامیه سومین دوره رویداد صنعتیار در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد

«سرای نوآوری» ایده مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه

سرای نوآوری یک ایده مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه است که توانسته راهکارهای عملیاتی بین صنعت و دانشگاه را تدوین کند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در مراسم اختتامیه سومین رویداد صنعتیار در اتاق اصفهان با اشاره به اینکه در ادوار مختلف برای پیوند بین صنعت و دانشگاه جلسات مختلف و راهکارهای زیادی اندیشیده شده است، اظهار کرد: سرای نوآوری یک ایده مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه است که توانسته راهکارهای عملیاتی بین صنعت و دانشگاه را تدوین کند.
وی با اشاره به اینکه طرح پویش اشتغال صنعت، مدل‌سازی شد، افزود: به‌واسطه همین سرای نوآوری «پویش» شکل گرفت و تعداد زیادی از دانشجویان وارد صنعت شدند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در واقع این مدل یک مدل جامع است و دانشگاه‌ها و مؤسسات در اصفهان با عناوین اشتغال دانشجو از این ظرفیت استفاده می‌کنند که پس از پویش، «پایش» برای هدفمندکردن «پژوهش» در صنعت ایجاد شد.
وی ادامه داد: صنعتیار منجر به ایجاد شرکت‌های نوپای جدیدی شد که مکمل بخشی از پیوند صنعت و دانشگاه بوده و سپس منجر به «رویش» واسطه‌گری شد.
نجفی گفت: صنعتیار در سرای نوآوری تاکنون سه دوره برگزار کرده است و دانشگاه آزاد میزبان صنعت یارانی است که پیوند بین این دو مرکز را برقرار کرده و در این راستا همه ظرفیت دانشگاه می‌تواند در اختیار صنعتیار قرار گیرد.
در پایان این مراسم؛ تیم‌ها، مربیان و صنعتیاران برتر و همچنین صنعتیاران پویا، تیم خبرگان صنعتیار و اعضای تیم اجرایی صنعتیار تقدیر شدند.
شایان ذکر است، سرای نوآوری به منظور ایجاد ارتباط میان اتاق بازرگانی و دانشگاه ایجاد شده و تلاش دارد مسیر پیوند صنعت و مراکز علمی را بیش از پیش هموار کند.