تاریخ : پنجشنبه 1 شهريور 1403
کد 7695

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد

نقش ویژه بخش خصوصی در رفع مشکلات اقتصادی/ پیوند توسعه پایدار و نوآوری اجتماعی در خدمت اقتصاد

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستند و مجموعه‌های اقتصادی و تشکل‌ها باید شکل گیرند و در کنار دولت‌ها به رفع مشکلات کمک کنند.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق اصفهان در نشست خبری همایش تخصصی «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با اشاره به مفهوم «توسعه پایدار» بیان کرد: این مفهوم که ترمولوژی غالب برنامه‌ریزان و صاحب‌نظران توسعه است مبنی بر سه اصل اقتصاد، اجتماع و محیط‌زیست مطرح شد و در صورتی محقق می‌شود که سیاست‌گذاران، نیازهای آیندگان را در نظر بگیرند، البته با گذشت زمان توسعه پایدار با مفهوم نوآوری اجتماعی پیوند خورد.
 وی تصریح کرد: در واقع دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستند و مجموعه‌های اقتصادی و تشکل‌ها باید شکل گیرند و در کنار دولت‌ها به رفع مشکلات کمک کنند.
 دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی سه وظیفه عمده دارد، نخست آنکه که با استفاده از آموزش‌های کاربردی به توسعه صادرات کمک کند، دوم اینکه چانه‌زنی و مطالبه‌گری با حاکمیت را داشته باشد و سوم اینکه با دیپلماسی تجاری و با اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به توسعه صادرات محلی و منطقه‌ای کمک کند.
 وی یادآور شد: بنابراین بر اساس این سه وظیفه اتاق و رویکرد نوآوری اجتماعی که به تصمیم‌سازی منجر خواهد شد، کمیسیون‌های تخصصی اتاق تشکیل شده است. در همایش تخصصی «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» شناسایی و ارائه راه‌حل‌ها برای این صنعت از نکات اصلی برگزاری همایش است.
 
 *ضرورت توسعه متوازن صنعت آهن و فولاد در کشور

 مهران محجوب نژاد، دبیر علمی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» نیز در نشست خبری این همایش با اشاره به ضرورت حفظ این صنعت اظهار کرد: فولاد کشور ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی دارد و ایران با وجود تولید ۳۵ میلیون تن فولاد در جایگاه دهم جهان قرار دارد و ۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.
 وی افزود: ازاین‌رو حفظ و نگهداری این صنعت واجب و لازم است که مشکلات آن شناسایی شود تا توسعه متوازن صنعت آهن و فولاد در کشور برقرار شود که این همایش به‌صورت تخصصی به مشکلات و چالش‌های فولاد می‌پردازد.
 محجوب نژاد یادآور شد: در این همایش مدعوین از نمایندگان مجلس و مدیران وزارت‌خانه‌ها، ایمیدرو و انجمن‌های مربوطه خواهند بود و در انتهای همایش نیز بیانیه‌ای برای پیگیری مطالبات و مشخص شدن خط‌مشی‌ها قرائت می‌شود.