تاریخ : پنجشنبه 1 شهريور 1403
کد 7693

اتاق بازرگانی به دنبال جذب سرمایه‌ها برای کمک به اقتصاد استان است

باشگاه جذب سرمایه در راه توسعه سرمایه‌گذاری شبکه‌ای

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باشگاه جذب سرمایه در راه توسعه سرمایه‌گذاری شبکه مردم نهاد است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ علی صفر نورالله، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در نشست باشگاه جذب سرمایه ضمن خوشامدگویی و تشریح باشگاه جذب سرمایه و تحولات آن اظهار کرد: در سال جاری اتفاقات جدید برای این باشگاه اتفاق افتاده و قرار است به‌زودی اساسنامه‌ برای آن تدوین شود.
وی افزود: همچنین به‌زودی برای این باشگاه دفتر خدمات سرمایه‌گذاری تشکیل و هیئت مؤسس نیز برای آن انتخاب می‌شود و این در حالی است که کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی نیز در کنار این باشگاه قرار گرفته تا بتواند فعالان این عرصه را وارد باشگاه کند.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در آذرماه جاری و جذب ۱۰۰ سرمایه‌گذار گفت: هدف ما صرفاً سرمایه‌گذاری این افراد نیست؛ بلکه هدف بیشتر دیدن این پتانسیل از شهر اصفهان و اقدامات بازرگانی است.
 وی ادامه داد: برخی از سفرا نیز در اجلاس اتاق‌های بازرگانی علاقه‌مند به همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان بوده و بیان می‌کردند که امکانات ایران برای فعالیت مناسب است.

*ایجاد باشگاهی برای تعامل و شبکه‌سازی سرمایه‌گذاران

مهدی شاهسواری، دبیر باشگاه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیش (اصفهانیک) با اشاره به اینکه این باشگاه قریب به یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این باشگاه با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد باشگاهی برای تعامل و شبکه‌سازی سرمایه‌گذاران اصفهانی ایجاد شده که با تلاش برگزارکنندگان آن، جلسات باشگاه هر دوماه یک‌بار برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم ایده‌ها و طرح‌های موجود در اکوسیستم، این تعداد جلسات در آغاز مسیر سرمایه‌گذاری در اصفهان مناسب به نظر می‌آید، تصریح کرد: باشگاه سرمایه‌گذاران فرشته در اصفهان به اسم اصفهانیک و در تهران با عنوان کارایا است که یک سری سرمایه‌گذار جذب این باشگاه شده‌اند.
 دبیر باشگاه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیش (اصفهانیک) گفت: در این باشگاه، افرادی با پرداخت حق عضویت به عنوان عضو شناخته می‌شوند و یک سری سرمایه‌پذیر وجود دارند که این شرکت نقش واسط بین آنها است.
 وی اضافه کرد: ما در اصفهان جنس سرمایه‌گذاری جزیره‌ای را تبدیل به سرمایه‌گذاری زیر سایه شرکتی به نام اصفهانیک کردیم.
 
*سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای گسترش میزان اشتغال

 کوروش خسروی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان گفت: یکی از صنایعی که در دنیا ایجاد اشتغال می‌کند سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و این در حالی است که در کالیفرنیا آمریکا این صنعت متمرکز است .
 وی با اشاره به اینکه در اصفهان این صنعت بر اساس نیازمندی در حال شکل‌گیری است، ادامه داد: این صنعت آب بر نیست و ارزش‌افزوده مستقیم آن این است که مبلغی که سرمایه‌گذاری می‌شود ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند.
 رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اصفهان در آینده به کانون کارآفرینی کشور تبدیل می‌شود و اصفهان هاب سرمایه‌گذاری خواهد بود.
 در این نشست درباره توکن ارز دیجیتالی با سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور مذاکره شد.