تاریخ : پنجشنبه 1 شهريور 1403
کد 7692

فرصت طلایی اجلاس ACD برای اصفهان

استقبال اتاق بازرگانی از گسترش همکاری‌ها در بخش گردشگری با کشورهای آسیایی

در نشست کانون هماهنگی اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو همکاری آسیا ACD بر گسترش همکاری کشورها در زمینه گردشگری تأکید شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ مصطفی دولت یار، رئیس‌دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در نشست کانون هماهنگی اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو همکاری آسیا ACD با بیان اینکه ساختاری باید برای دبیرخانه این اجلاس تعریف شود، گفت: باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده و با دبیرخانه ارتباط مؤثر برقرار کرد.
 وی با اشاره به اهمیت ثبت بیانیه اصفهان و رعایت مسائل حقوقی این بیانیه گفت: سازوکار و فضای همکاری باید برای فعالان اتاق‌های بازرگانی تشریح و اهداف اصلی مشخص و فعالیت دبیرخانه نیز قابل‌دسترسی باشد.
 
 *آمادگی همکاری اتاق اصفهان با کشورهای آسیایی در زمینه گردشگری

 مژگان ایزدی، عضو هیات نمایندگان و رئیس شورای‌عالی بانوان پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به اینکه انتظار داریم که زمینه تجارت افزایش پیدا کند، گفت: برای نخستین‌بار شبکه‌سازی بین بانوان اقتصادی اتاق اصفهان و زنان کارآفرین شهر تحت عنوان «WOB» در راستای تبعیض مثبت علیه زنان تشکیل شد که انتظار داریم بانوان از این طریق به کشورهای عضو این مجمع معرفی شوند.
 وی افزود: همچنین انتظار داریم زمینه‌های همکاری گردشگری کشورهای عضو این اجلاس به کمیسیون گردشگری اصفهان معرفی و بر عکس ظرفیت گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان نیز به کشورهای عضو معرفی شود.
 
 *نتایج ACD به همکاری کشورها می‌انجامد

 سید وحید دزفولی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق اصفهان گفت: تنها ظرفیتی که می‌توان در زمان تحریم‌ها به آن پناه برد اتاق‌های بازرگانی است، به یقین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به طور حرفه‌ای در اصفهان برگزار شد و بسیاری از کشورها از این سفر و اجلاس ابراز رضایتمندی کردند و این اثرگذاری می‌تواند به همکاری بیشتر منجر شود.
 مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در سال ۲۰۰۲ تشکیل گردید و دبیرخانه آن در کویت قرار دارد. ۳۵ کشور آسیایی شامل ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چین، مغولستان، کره جنوبی، هند، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، کویت، بحرین، عربستان، قطر، امارات، عمان، فلسطین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان عضو این مجمع هستند.