تاریخ : چهارشنبه 31 مرداد 1403
کد 7690

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان:

نیازهای فناورانه فعالان اقتصادی در نمایشگاه فن نما دیده می‌شود/ مشکلات کشور با کمک دانش‌بنیان‌ها قابل‌حل است

نشست شرکت‌های دانش‌بنیان به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ وحید فولادگر، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان در نشست انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در کمیسیون دانش‌بنیان موضوع رشد اقتصاد دانش‌بنیان با درخواست فعالان اقتصادی دیده شده است، گفت: پنج کمیته فعال برای نمایشگاه فن نما با حضور فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور تدارک دیده شده است.
 وی افزود: در این نمایشگاه متخصصان دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شرکت‌های تأمین مالی و... حضور خواهند داشت، همچنین فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی نیز در آن حضور دارند.
 رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: نیاز فناورانه فعالان اقتصادی جمعی در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه دیده شده است به‌نحوی‌که فعالان اقتصادی و بازدیدکنندگان بتوانند از این فضا استفاده کنند.
 وی گفت: این فرصت فراهم شده است که شرکت‌ها بتوانند تقاضای فناوری متناسب با توانایی مالی خود داشته باشند.
 فولادگر در مورد رفع مشکلات اصفهان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: به نظر می‌رسد که شرکت‌های دانش‌بنیان باید اولویت‌بندی و بر اساس سیاست‌های کشور به فعالیت بپردازند؛ زیرا شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور ایجاد شده‌اند؛ اما متناسب با نیاز کشور نیستند درصورتی‌که معضلات زیادی در کشور وجود دارد که از طریق همین شرکت‌ها قابل‌حل است.
 وی اضافه کرد: البته رفع برخی مشکلات شهر اصفهان همچون فرونشست و آب از اختیار این گونه شرکت‌ها خارج است و باید از طریق حاکمیت و در تعریف پروژه‌های کلان حل شود؛ زیرا تأمین مالی بسیار زیادی نیاز دارد.