تاریخ : چهارشنبه 31 مرداد 1403
کد 7689

گردهمایی دانش‌بنیان‌ها در اتاق بازرگانی اصفهان

حضور ۱۰ کشور خارجی در نمایشگاه فن نما/ طرح ویژه‌ای برای این نمایشگاه دیده شد

پاویون بین‌الملل در فضای اختصاصی نمایشگاه «فن نما» با حضور ۱۰ کشور خارجی به‌منظور ارتباط‌گیری با فناوران برپا می‌شود.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان؛ فرید نجات‌بخش، رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان در نشست این انجمن در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: برای نخستین‌بار پاویون بین‌الملل در فضای اختصاصی نمایشگاه «فن نما» با حضور ۱۰ کشور خارجی به‌منظور ارتباط‌گیری با فناوران برپا می‌شود.
 رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان اظهار کرد: وقتی صحبت از تولید مناسب می‌شود منظور معیارهایی همچون اشتغال‌زایی، داخلی بودن، دانش‌محور بودن، با مشارکت مردم، همراه با پشتیبانی و بدون مانع است.
 وی با اشاره به نمایشگاه «فن نما» افزود: به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فضایی در نمایشگاه تدارک دیده شد که به سه دسته آینده‌سازان، حامیان مادی و معنوی و پاویون‌ها اختصاص‌یافته است.
 رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان تصریح کرد: ما از آینده‌سازان انتظار تولید محصول تجاری نداریم؛ اما این افراد اهل تفکر، همت عالی و علاقه‌مند به دیده‌شدن هستند.
 وی ادامه داد: دسته دوم حامیان هستند که بیشتر نقش شتاب‌دهنده دارند و بیشتر شامل مجموعه‌های علمی، دانشگاهی و صنایع بزرگ می‌شود و دسته سوم که ضربان اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند پاویون‌ها هستند که در واقع فعالان بزرگ این عرصه در این گروه قرار دارند.
 نجات‌بخش ضمن تشریح نمایشگاه فن نما و چیدمان ورودی‌های این نمایشگاه به سبک فناوری‌های نوین گفت: امسال طرح ویژه‌ای برای این نمایشگاه دیده شد که فرد باید به پاویون وارد شود و سپس در جریان آن محصولات تخصصی قرار گیرد.
 وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه محصولات مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: این تقسیم‌بندی انجام شده است که فرد بازدیدکننده به فراخور نیاز، پاویون کارفرمایان و سایر فضاهای نمایشگاهی را انتخاب می‌کند.
 رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان همچنین از اختصاص پاویون بین‌الملل در فضای اختصاصی برای ۱۰ کشور خارجی به‌منظور ارتباط‌گیری با فناوران خبر داد.
 وی بیان داشت: امسال در چیدمان نمایشگاه و رویدادها ۲۰۰ پنل ارائه می‌شود که سازمان‌های ملی و بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.