تاریخ : شنبه 6 مرداد 1403
کد 7641

نشست کمیته تعاون و همیاری شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

بانوان بر توانایی‌های خودشان باور داشته باشند

نشست کمیته تعاون و همیاری شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رئیس و نایب‌رئیس شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و سمیه محمودی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، جانشین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضا این شورا با عنوان نقش فراکسیون زنان مجلس در حمایت از زنان کارآفرین و ارائه راهکارهای رفع موانع کسب‌وکار برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی، رئیس شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تأکید بر اینکه بانوان باید به حضور در شورای بانوان تشویق شوند، اظهار کرد: این مسئله که بانوان ارزش کمتری نسبت به آقایان دارند یک معضل جهانی است. در این شورا باید بدانیم بانوان کجاها نیاز به کمک دارند تا بتوانیم خدمات و تسهیلگری انجام دهیم.
 وی افزود: اخذ مالیات توسط اداره دارایی در استان اصفهان رتبه سوم پرداخت و اختصاص بودجه رتبه ۲۱ را دارد که باعث تأسف است، در حال حاضر در ارائه تسهیلات بانکی معضل وجود دارد و قطعاً ارائه تسهیلات برای بانوان باید به‌عنوان یک مسئله ویژه در نظر گرفته شود، به گفته آقای کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان شرکت‌های بانو محور، بسیار سالم‌تر و با برنامه‌ریزی بهتر عمل می‌کنند.
 
 سمیه محمودی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشکیل این شورا نشان می‌دهد که بانوان عضو بر توانایی‌های خودشان باور دارند؛ اما این باورداشتن در همه بانوان جامعه وجود ندارد، آموزش و مشاوره نباید صرفاً محدود به میزگردها باشد لازم است زنان روستایی که خیلی فعال هستند و نمی‌دانند چه کاری کنند، راهنمایی شوند.
 وی اضافه کرد: ما باید ظرفیت بانوان را نشان دهیم و بتوانیم خودمان را باور بکنیم، توانایی بانوان بیش از اندازه است، بانوان دغدغه‌های زیادی دارند و باید همه را مدیریت کرد، اصولاً خانم‌های شاغل مدیریت بهتری دارند، نگاه مسئولان تصمیم‌ساز نسبت به مدیریت بانوان باید اصلاح شود، مسئولان باید به توانمندی بانوان توجه کنند.
 جانشین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، گفت: بعضی از قوانین نوشته شده مجلس بانوان را محدود می‌کند، درحالی‌که با مدیریت بانوان موضوعات حل خواهند شد و نیاز به فرهنگ‌سازی است؛ بانوان پشتکار داشته باشند و جایگاه خودشان را باور کنند، نسبت به قوانین خودشان اطلاع داشته باشند، در این صورت کسی نمی‌تواند به بانوان زور بگوید.
 وی اضافه کرد: ما قانون و حقوق شهروندی را باید یاد بگیریم، فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است، همه باید به یاری هم بیاییم و کارهای تأثیرگذار انجام دهیم، در این شورای بانوان باید یک فرد به عنوان مسئول وجود داشته باشد تا ارتباط با مجلس قوی‌تر شکل گیرد.
 
 مرجان انشائیه، نایب‌رئیس شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه توضیح داد: این شورا به دنبال دیده‌شدن کسب‌وکار بانوان است، در این راستا شورای شهر و شهرداری نیز به این مقوله وارد شده‌اند و ما امیدواریم این همدلی و حس مثبت بین زنان منجر به شکوفایی بیشتر شود.
 وی افزود: زنان و مردان فرصت یکسانی برای بروز توانمندی خود در جامعه ندارند، بر همین اساس نهادی به زنان کارآفرین شهر معرفی کردیم تحت عنوان «WOB» که در راستای تبعیض مثبت علیه زنان است که سه شرط برای عضویت آن وجود دارد. سه شرط شامل اکثریت هیات مدیره آن شرکت بانوان، ۵۰ درصد سهام شرکت در اختیار بانوان و مدیرعامل بانو باشد که حداقل شرکت‌های دارای این مشخصات می‌توانند به این زنجیره پیوسته و حداقل تبادل و خرید داشته باشند.

 مهرو سادات میرمحمدی، رئیس کمیته تعاون و همیاری شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، خاطرنشان کرد: این جلسات باید راه‌گشا باشد، کسب‌وکارهای کوچک تحت یک عنوان واحد نیستند و برای تسهیلات گرفتن تعریف واحدی برای آنها نیست شاید بتوان در مجلس راهکاری دراین‌رابطه اندیشید، اولین مشکل کسب‌وکار بانوان این است که تضامین ملکی می‌خواهند، حداقل نیاز است برای بانوان در مجلس کمیسیون بهبود کسب‌وکار داشته باشیم.
 وی ادامه داد: ما از شبکه‌سازی با خانم‌های کارآفرین کشور سخن می‌گوییم و این مراوده بسیار مهم است، اما متأسفانه این قانون منع خروج برای خانم‌های صاحب کسب‌وکار بسیار مشکل‌آفرین شده است، اما اگر تبصره‌ای در نظر گرفته شود راه‌گشا است.
 رئیس کمیته تعاون و همیاری شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: یک مسئله دیگر در حال حاضر این است که به علت مسئله انرژی، برق قطع می‌شود باید راهی اندیشید تا دل افراد شکسته شده به دست بیاید، اکنون شرق استان ظرفیت انرژی خورشیدی دارد و نیاز است متقاضی مزرعه انرژی خورشیدی باشیم چرا که اصفهان باید در کشور الگو باشد.
 
آلبوم تصاویر نشست کمیته تعاون و همیاری شورای‌عالی بانوان