تاریخ : يکشنبه 24 تير 1403
کد 7623

به منظور تبادل تجربیات و بهره گیری از علم روز دنیا انجام شد

بازدیدهای تخصصی کمیسیون کشاورزی از نمایشگاه Greentech هلند در زمینه گلخانه

هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان متشکل از رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته، دبیر کمیسیون، تعدادی از گلخانه‌داران به نام استان، اساتید دانشگاه و رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باهدف بازدید از نمایشگاه Greentech هلند، آشنایی با فن آوری باغبانی در هلند و نوآوران پیشرو جهان در زمینه گلخانه، به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجارب، و همچنین بازدیدهای تخصصی، به کشور هلند اعزام شدند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اصفهان، درباره این بازدید، اظهار کرد: کشور هلند پرسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و گیاهان زینتی جهان است که هر ساله با برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاهان زینتی و بخش گلخانه، در رونق بخشی و انتقال یافته‌های جدید این صنعت نقش بسزایی دارد. هلند قلب تپنده صنعت گل جهان است. بخش تولید گل و گیاهان زینتی در هلند دارای کیفیت جهانی است و به‌عنوان مسیر اصلی بازار اروپا عمل می‌کند.
 وی افزود: در کشور هلند به دلیل محدودیت زمین برای توسعه صنعت گل‌کاری و همچنین افزایش شدید حقوق کارگری، شرکت‌های هلندی به سمت کشورهای آفریقایی و آسیایی برای تولید و صادرات سوق داده شده اند. امروزه اکثر محصولات تولیدکننده‌های سرتاسر دنیا معمولاً حراجی‌های هلند را به‌عنوان مسیر ثابتی طی می‌کنند، تا به دست مصرف‌کننده در بازارهای اروپایی برسند. حضور فیزیکی جهت بازرسی، کنترل کیفیت و فعالیت‌های کاهش ضایعات ضروری است. رشد جهانی‌شدن و فضای مجازی، توسعه یک شبکه توزیع مناسب برای گل‌ها و گیاهان زینتی در کشورهای اروپایی را ضروری کرده است.
 رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به دیدار با سفیر ایران در هلند، گفت: هیات تجاری مذکور طی جلسه مشترک با هادی فرجوند (سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند) و رایزنان ایشان، به ارائه گزارشی پیرامون پتانسیل‌های استان اصفهان در حوزه گلخانه پرداختند.
 وی درمورد بازدید از شرکت رکزوان تصریح کرد: هر روز میلیون‌ها نفر از میوه‌ها و سبزیجات حاصل از بذرهای شرکت رکزوان استفاده می‌کنند، این شرکت به همراه شرکای خود، با ایجاد پایه‌هایی برای میوه‌ها و سبزیجات سالم و جذاب، به تأمین مواد غذایی پایدار در جهان کمک می‌کند و تنوع ژنتیکی غنی را که طبیعت ارائه می‌دهد، شرکت رکزوان از طریق استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، رباتیک و دید ماشینی، به راه‌حل‌های نوآورانه در فرایندهای تجاری خود کمک می‌کند. رکزوان با بیش از ۲۵ محصول مختلف و بیش از ۱۵۰۰ گونه، بذرهای باکیفیت را به تولیدکنندگان در سراسر جهان ارائه می‌دهد.
 دزفولی درباره بازدید از مجموعه گلخانه‌ای گل ژربرا، خاطرنشان کرد: ژربرا عضوی از خانواده آفتاب‌گردان، بنفشه و گل مینا است. این گل زیبا در نقاط مختلفی یافت می‌شود؛ مثلاً از آفریقا تا ماداگاسکار، مناطق گرمسیر آسیا و حتی در آفریقای جنوبی. ژربرا در ابتدا تنوع زیادی نداشت و مانند اکثر گل‌ها به انواع انگشت شماری محدود می‌شد، اما امروزه با کمک علم باغبانی، انواع مختلف و رنگارنگی از این گل در طی پروسه پیوند زدن ایجاد شده است، باوجوداینکه این گل در آفریقای جنوبی کشف شده، اما باز هم رد پایی از هلند (که به پایتخت گل جهان معروف است) در این ماجرا وجود دارد.
 وی با اشاره به حضور و بازدید از نمایشگاه Greentech هلند، گفت: نمایشگاه Greentech در تاریخ ۱۱ الی ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۲ الی ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳) در محل Amsterdam RAI برگزار شد. جایی که متخصصان صنعت از سراسر جهان گرد هم جمع شدند تا ضمن اتصال و شبکه‌سازی، دانش را به اشتراک بگذارند و تجارت کنند. هدف این رویداد ارائه یک نمای کلی از محصولات و خدمات شرکت‌ها و نوآوران پیشرو جهان به بازدیدکنندگان بود.
 رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: در این شرکتهای مختلف به نمایش محصولات و خدمات خود پرداختند. گرین تک آمستردام دروازه‌ای به‌سوی جدیدترین فناوری باغبانی و فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با پیشگامانی در سراسر جهان است که آینده این بخش را شکل می‌دهند. این نمایشگاه میزبان ۱۲۰۰۰ متخصص باغبانی و ۵۱۰ غرفه‌دار از سراسر جهان برگزار شد.
وی بیان کرد: در طول این سه روز نمایشگاه، چندین جلسه با موضوعاتی مانند «ابزارها و بینش در داده‌ها و هوش مصنوعی»، «گلخانه: جاده‌ای به‌سوی ردپای صفر؟» و «چشم‌انداز آینده: یک غذای ارزشمند خوشمزه و سالم» ارائه نمود. همچنین غرفه‌هایی با غرفه‌داران متخصص در زمینه‌های صنعتی مانند کشاورزی عمودی، کشاورزی ارگانیک، گیاهان دارویی (کانابیس)، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی و رباتیک، و یک غرفه استارت‌آپ برای تازه‌واردان به صنعت باغبانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور داشتند.
 دزفولی خاطرنشان کرد: همچنین رویدادهای جانبی مختلفی مانند "روز قدرت" وجود داشت که در آن پرورش‌دهندگان و پرورش‌دهندگان مترقی، مهندسان، مشاوران، سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان راه‌حل درباره موضوع "مهارت‌های انسانی تفاوت ایجاد می‌کنند" بحث و تبادل نظر نمودند. روز پنجشنبه GreenTech به دانش‌آموزان این فرصت را داد که با صنعت باغبانی ملاقات کنند و در مورد گزینه‌های شغلی احتمالی در طول "روز استعدادهای برتر" صحبت کنند. 
 
 
 
آلبوم تصاویر نمایشگاه Greentech هلند