تاریخ : يکشنبه 24 تير 1403
کد 7622

نشست فعالان صنایع نساجی با مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت؛

صنعت نساجی در بخش خصوصی به‌صورت کامل فعال است

نشست فعالان صنایع نساجی با حضور محسن گرجی، مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و هیئت همراه، نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و رؤسای اتحادیه‌های مربوطه به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این نشست در حضور فعالان صنایع نساجی، با تبیین اقدامات انجام شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در این صنعت، اظهار کرد: فراهم‌سازی زیرساخت مناسب جهت تجمیع ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تأمین در حوزه کالا از جمله اولویت‌های برنامه‌های راهبردی در حوزه صنایع نساجی و پوشاک است.
 وی با تأکید بر اینکه تسهیل روند تأمین مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی و صنفی با اتخاذ تدابیر حمایتی و صیانتی در نظر گرفته شده است، افزود: صنعت نساجی در بخش خصوصی به‌صورت کامل فعال است، باتوجه‌به شاخص مدیران خرید شامخ که توسط اتاق بازرگانی منتشر می‌شود نشان می‌دهد صنعت پارچه کشور از نظر کیفی و طراحی رشد قابل‌توجهی داشته است.
 مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات که دست صادرکننده را بسته است قواعد برگشت ارز و پیمان‌سپاری است، گفت: حمایت از توسعه و فعالیت نام‌های تجاری، تولید بدون کارخانه در زنجیره ارزش پوشاک، تسهیل در ثبت برند، تبلیغات محیطی از جمله موضوعاتی است که همواره پیگیری خواهد شد.
 وی با اشاره به رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک، پارچه، الیاف، کیف و کفش چرم و فرش ماشینی در سال گذشته، تصریح کرد: این سندهای راهبردی با همکاری تشکل‌ها و اصناف مربوطه تهیه و تدوین شد و اکنون به مرحله اجرا رسید تا منجر به رونق تولید و صادرات در صنایع مختلف شود. با همکاری مجلس و دولت، صنایع نساجی پوشاک را در برنامه هفتم توسعه کشور قرار دادیم که این اسناد لازم‌الاجرا می‌شود.
 وی با اشاره به رشد برگزاری نمایشگاه‌ها، گفت: تعاملات بین‌المللی روبه‌رشد بوده است و تولیدکنندگان پوشاک در نمایشگاه روسیه شرکت خواهند داشت، همچنان که سال گذشته هم حضور داشتند. امسال نیز نمایشگاه دیگری در ترکیه بود که فعالان صنعتی ایران حضور داشتند.
 گرجی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای زیادی در سال گذشته احیا شد و ۴۸۶ پروانه بهره‌برداری صادر شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۳۳۱ پروانه بهره‌برداری بود رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سال گذشته یک هزار و ۷۰۶ جواز صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که یک هزار و ۵۰۰ مجوز بود رشد نشان می‌دهد؛ این آمارها نشانگر رشد صنعت نساجی و پوشاک است هر چند سختی‌هایی نیز در این عرصه وجود دارد.
 
 
آلبوم تصاویر نشست فعالان صنایع نساجی