تاریخ : پنجشنبه 7 تير 1403
کد 7568

بازدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از شهرک صنعتی جی؛

ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان بررسی می‌شود

جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی جی بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع مستقر در این شهرک آشنا شدند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، جمعی از اعضای هیئت‌رئیسه، هیئت نمایندگان، فعالان اقتصادی، هیئت‌امنای شهرک صنعتی جی و مدیران اجرایی به همراهی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بازدیدهای دوره‌ای، از واحدهای تولیدی و صنعتی اعضای مستقر در شهرک صنعتی جی بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع مستقر در این شهرک آشنا شدند.
 در جریان این بازدید ۵ واحد صنعتی، تولیدی مستقر در شهرک صنعتی جی بررسی شد، در ابتدا از شرکت فرمان خودرو، تولیدکننده جعبه‌فرمان انواع خودروهای سواری به مدیریت محمدرضا جعفری بازدید به عمل آمد، شرکت فرمان خودرو از شرکت‌های دانش‌بنیان و از معدود شرکت‌های تولیدکننده جعبه‌فرمان خودروهای سبک در سطح کشور است که تعامل و همکاری نزدیکی با خودروسازان بزرگ کشور دارد.
 شرکت دانش‌بنیان صالحی ماشین ایرانیان دومین شرکتی بود که برای بازدید انتخاب شد، شرکت صالحی ماشین که سال‌هاست رقیب شرکت‌های مطرح جهان در حوزه ماشین‌آلات ساخت مصنوعات طلا و جواهر است تاکنون موفق به صادرات ماشین‌آلات خود به بیشتر از ۲۲ کشور در اقصی‌نقاط جهان شده است و به‌عنوان یک شرکت پیشرو و سرآمد در صنعت ماشین‌آلات طلا و جواهر شناخته می‌شود. علی‌اصغر صالحی و دو فرزند وی، افتخارآفرینان مجموعه صالحی ماشین ایرانیان هستند.
 سومین بازدید هیئت مذکور در کارخانه فرش ماشینی شیخ صفی انجام شد، شرکتی نوآور و دانش‌بنیان که تولیدات نفیس و باظرافت آن علاوه بر بازار داخل در بازارهای صادراتی نیز علاقه‌مندان زیای را به خود جذب نموده، به‌گونه‌ای که استفاده از ابریشم خالص در طرح‌های متنوع و زیبای محصولات، تشخیص دستبافت یا ماشینی بودن را عملاً غیرممکن ساخته و طبق اعلام مهندسین جوان کارخانه در بازارهای صادراتی به‌عنوان فرش دستبافت فروخته می‌شود. حسن اخوان صفایی و دو فرزند وی، مجموعه تولیدی فرش شیخ صفی را مدیریت و رهبری می‌کنند.
 در چهارمین بازدید شهرک صنعتی جی نوبت به مجموعه وزین شیر گاز آذران رسید. مجموعه‌ای خوشنام و باسابقه در زمینه تولید انواع شیرهای گاز و آب در مقاطع و اندازه‌های گوناگون که بخش اعظم نیاز کشور را در این زمینه تولید و به بازار عرضه می‌کند. شرکتی با شرایط کاری ایده‌آل برای نیروهای کار که به لحاظ تعریف استانداردها در بین نیروی کار استان زبان زد است و به‌عنوان یک کارخانه تولیدی موفق برای جامعه کارآفرینی همواره موردتوجه است. خلیل بقولی زاده، رئیس هیئت‌مدیره و بنیان‌گذار شرکت شیر گاز آذران از آن چهره‌های دوست‌داشتنی و صمیمی صنعت با بیش از پنج دهه سابقه فعالیت در تولید، پابه‌پای هیئت بازدیدکننده فرایند تولید محصولات را با شوق تمام همچون روزهای اول تولید برای بازدیدکنندگان تشریح می‌کرد و با چاشنی خاطرات جذاب تولید در طی ۵۰ سال گذشته جذابیت بازدید را هر لحظه بیشتر می‌نمود.
 آخرین بازدید هیئت نمایندگان در کارخانه ایده آفرینان پوشاک آریا (برند آرشاک) هماهنگی شده بود، صنعتی استراتژیک که بیشترین میزان اشتغال را با کمترین سرمایه به خود اختصاص می‌دهد. کارخانه آرشاک یک واحد تولیدی منحصربه‌فرد در استان اصفهان است که صدها زن و مرد ایرانی و تبعه افغانستان را زیر یک سقف در کنار هم گردآورده و اتفاقاً مدیریت شرکت نیز با همدلی صمیمانه مهندس صابر کسایی و آقای جعفری شریک افغانی تبار ایشان به‌صورت مشترک صورت می‌پذیرد. آرشاک برندی شناخته شده در تولید کت‌وشلوار کشور است که پتانسیل‌های فراوانی برای صادرات به کشورهای مختلف دارد.
 در خلال این بازدیدها مشکلات و چالش‌های مطرح شده توسط صاحبان این صنایع جهت پیگیری و حصول نتیجه به واحدهای اجرایی اتاق ارجاع و در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های جهادگونه این فعالان اقتصادی تجلیل به عمل آید.
 
 
آلبوم تصاویر شهرک صنعتی جی