تاریخ : پنجشنبه 7 تير 1403
کد 7565

در یک‌صد و سی و هشتمین شورا گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد؛

بررسی فرایندهای عرضه و معاملات کالا در بورس کالا و پیشنهادهای اصلاحی فعالان اقتصادی

یک‌صد و سی و هشتمین شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، باهدف بررسی و تحلیل فرایندهای عرضه و معاملات کالا در بورس کالا و پیشنهادهای اصلاحی فعالان اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات تخصیص سوخت به واحدهای تولیدی دارای دیزل‌ژنراتور با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار و اعضا شورا برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، در یک‌صد و سی و هشتمین شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اظهار کرد: پس از اینکه بورس کالاها بعد از قیمت‌گذاری دستوری مطرح شد، قیمت‌گذاری دستوری بر تمامی موضوعات جامعه اثر گذاشت.

 او افزود: در این راستا اعضای شورا گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، موضوعی را مطرح کردند که الزامی است به همه جوانب این موضوع دقت کرد. همه آگاهیم که این راهکار اساسی نیست چرا که ما باید به بازار آزاد تبدیل و با بهینه بودن به بازار جهانی نزدیک شویم، قطعاً این مسئله درست است؛ اما ما با این هدف فاصله داریم، همچنین باید در نظر گرفت شاید اگر قیمت‌گذاری دستوری اشتباه است به شرکت‌های پتروشیمی فرصت می‌دهد تا خود را تقویت کنند.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، با تأکید بر اینکه باید به روش صحیح اداره بازار بپیوندیم، البته شاید این کار زمان‌بر باشد؛ اما قطعاً با راهکارهای اصولی اتفاق خواهد افتاد، گفت: ما در تمامی قیمت‌های کالاها تأثیر داریم و باید روش‌های درستی را برای بورس کالا تبیین کنیم.

 

 سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در ادامه ضمن تبریک هفته اصناف، اظهار داشت: همسان‌سازی از حیث تنظیم بازار، قرارگاه ارزی، تکمیل ارزش و برقراری شرایط پایدار امری ضروری است، در این راستا برطرف‌کردن مشکلات از جنبه‌های مختلف اتفاق خواهد افتاد، اما باید پیشنهادها و مطالبات اصولی ارائه شود تا ظرفیت داشته باشد به مسئولان کشوری ارائه شود.

 

 روح‌الله میرزا امیری، مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به مشکلات مطرح شده، متولی اجرا مشکلات را شورا گفت‌وگو ملی عنوان کرد و گفت: در خصوص مشکل مدیریت تقاضا محصولات عرضه شونده در بورس کالا و حذف تقاضاهای کاذب و عدم امکان نظارت میدانی صرف، در حوزه مدیریت تقاضای واقعی وزارت صنعت معدن و تجارت می‌تواند با بهره‌گیری از کلیه داده‌های سامانه‌ای تکمیلی (مودیان مالیاتی، برق، گاز، آب، گمرک، تأمین اجتماعی و...) در سامانه جامع تجارت، برنامه عملیاتی هوشمندسازی ارزیابی و تصویب تقاضاهای محصولات بورسی سامانه‌های پشتیبانی DSS را تدوین نمایید.

 

 

آلبوم تصاویر یک‌صد و سی و هشتمین شورای گفت‌وگو