تاریخ : پنجشنبه 31 خرداد 1403
کد 7552

بیست و پنجمین رویداد در مسیر موفقیت برگزار شد

آینده درخشان در انتظار صنعت تولید کاغذ کشور

بیست و پنجمین رویداد در مسیر موفقیت با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و معرفی اصغر تجدد، مدیرعامل شرکت سروستان سپاهان (تولید کاغذ و دفتر) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی در بیست و پنجمین رویداد در مسیر موفقیت اظهار کرد: حدود هفت سال از برگزاری ویژه برنامه در مسیر موفقیت اتاق بازرگانی می‌گذرد و من بسیار خرسندم که پس چند سال توقف مجدد این رویداد ادامه پیدا کرده است.
 وی افزود: برگزاری این برنامه موجب می‌شود که افراد ناامید از سنگ‌های پیش پای زندگی، انگیزه‌ای برای ادامه داشته باشند.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان قدردان افرادی هستیم که با تکیه بر تلاش خود به نقطه روشنی رسیده‌اند.
 
در ادامه، اصغر تجدد، مدیرعامل شرکت سروستان سپاهان با اشاره به اینکه من از سال ۵۴ به عنوان واردکننده انواع کاغذ در ایران فعال بودم، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون تولید کاغذ و دفترچه در این کارخانه ادامه یافته تا به امروز رسیده و اکنون این دفترچه ۴۰ برگ به قیمت ۸ هزارتومان به فروش می‌رسد.
 وی افزود: یک زمانی در کوچه‌ای از خیابان سپه اصفهان چندین مغازه لوازم‌التحریرفروشی بیشتر وجود نداشت؛ اما اکنون بیش از ۶۰۰ مغازه لوازم‌التحریرفروشی در این مکان وجود دارد که یکی از افتخارات اصفهان به عنوان صادرکننده لوازم‌التحریر به سایر استان‌ها است.
 مدیرعامل شرکت سروستان تصریح کرد: حدود ۴۰ سال پیش ما و کشور شیلی هر دو انقلاب کرده بودیم و ظرفیت مشابهی برای تولید کاغذ داشتیم؛ اما اکنون این کشور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاغذ در جهان است.
 وی ادامه داد: در راستای حمایت از حفظ درختان و استفاده از تکنولوژی سایر کشورها و رسیدن به خودکفایی پیشنهاد کاشت درخت اوکالیپتوس در بندرعباس و در حاشیه دریا توسط من پیشنهاد شد که با موافقت جهاد کشاورزی این امر محقق شد.
 تجدد بیان کرد: در حال حاضر در زمینی به طول ۲ هزار هکتار، اوکالیپتوس را که ماده اولیه تولید خمیر کاغذ است، به صورت نهال می‌کاریم تا در آینده بتوانیم از چوب آن برای تولید کاغذ استفاده کنیم.
 وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات درخت اوکالیپتوس این است که در هوای گرم و مرطوب رشد بسیار خوبی دارد و ظرف پنج سال رشد چند برابری پیدا می‌کند که می‌توان با استفاده از چوب این درختان در صنعت تولید کاغذ خودکفا شد.
 مدیرعامل شرکت سروستان سپاهان گفت: اگر بتوانیم خمیر کاغذ تولید کنیم نیاز و وابستگی خود را به واردات کاهش می‌دهیم.
 وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود با پیشرفت تکنولوژی نیاز به کاغذ از بین می‌رود، افزود: در حال حاضر در کشورهای جهان با وجود پیشرفت تکنولوژی اما مصرف کاغذشان سه برابر قبل رشد داشته است.
 تجدد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما ۶۰ الی ۷۰ درصد دفتر مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم.
 مدیرعامل شرکت سروستان سپاهان، ۱۰ سال آینده این حرفه را سرشار از موفقیت بخصوص در کشت درختان اوکالیپتوس و تجربه خودکفایی در تولید خمیر کاغذ عنوان کرد.
 وی در توصیه‌ای به جوانان گفت: من تحصیلات سیکل دارم؛ اما از ۱۰ سالگی که کار و تلاش را آغاز کردم تاکنون با پشتکار و عشق به این کار ادامه دادم و از جوانان هم می‌خواهم که یک رشته را در پیش گرفته و انجام دهند.
 این کارآفرین گفت: من نصف روز درس و نصف روز کار می‌کردم و از بچگی در مغازه صحافی سید مرتضی اعتصامی کار را شروع کردم و سپس به نقطه‌ای رسیدم که با ایشان شریک شدم.
 وی اضافه کرد: خدا را شاکرم که در طول این مدت زندگی با مشکل خاصی مواجه نشده و شکستی نخورده‌ام.
 تجدد در ادامه به مجمع خیران مدرسه‌ساز و مشارکت در ساخت مدرسه اشاره کرد و گفت: بنده جزو مجمع خیران مدرسه ساز و هیات مدیره و هیات امنای آن هستم و تاکنون در ساخت مدارس زیادی مشارکت کرده‌ام.
 وی اضافه کرد: خانه کشتی تجدد نیز یکی از پروژه‌هایی است که من بر مبنای مسئولیت اجتماعی ساخته‌ام.
 مدیرعامل شرکت سروستان سپاهان گفت: امسال ۳۰ درصد از فروش لوازم‌التحریر و دفترچه‌های ما فروش به خیریه‌ها بوده است که بخشی از این فروش برای مناطق محروم نیز بوده است.
 شرکت سروستان سپاهان با ۵۰ سال تجربه در تولید و توزیع کاغذهای فتوکپی و دفاتر مدارس در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مربع واقع در شهرک صنعتی جی نزدیک به فرودگاه بین‌المللی اصفهان مستقر است. در این شرکت حـدود ۲۵۰ نفر پرسنل کار آزمـوده و فنــی به کار اشتغــال دارند. ظرفیت تولیـد سالانه این شرکت بالغ بر ۶۰ هزار تن کاغذ است.
 در پایان این مراسم از اطلاع‌نگاشت این کارآفرین رونمایی و تندیس کازرونی به عنوان یک نماد ملی به وی اهدا شد.
 
 
 
آلبوم تصاویر بیست و پنجمین رویداد در مسیر موفقیت