تاریخ : پنجشنبه 31 خرداد 1403
کد 7551

نشست هیئت بانک ازبر روسیه با نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان؛

برقراری ارتباط تجاری مطلوب با همکاری بزرگ‌ترین بانک در روسیه

نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و بانک سپه با هیئت بانک ازبر روسیه (Sber Bank) یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه به عنوان بزرگ‌ترین بانک در روسیه و اروپا شرقی که سومین بانک بزرگ در اروپا شناخته می‌شود، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق بازرگانی، با بیان اینکه ایران و روسیه ارتباطات دیرینه دارند، اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران و روسیه یک وجه اشتراک دارند که آن این است که هر دو دچار تحریم‌های ظالمانه شده‌اند.

 وی افزود: در اتاق بازرگانی اصفهان در دوره دهم با تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری تلاش کرده‌ایم تعریف و بازتعریف بازار مالی، پول و سرمایه را هدف قرار دهیم تا بتوانیم برای اعضا مسیری تعیین کنیم که ارتباطات تجاری خود را گسترش دهند.

 دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان فرصت‌های بی‌بدیل برای سرمایه‌گذاری دارد و یکی از ده شهر پرجاذبه گردشگری دنیا است، تصریح کرد: این نشست توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، بانک سپه و بانک ازبر روسیه برگزار می‌شود، امیدواریم در راستای درآمد سرانه، شاخص رفاه و معیشت مردم قدم‌های خوبی برداشته شود و ارتباطات تجاری خوبی تعریف شود.

 اعظم اعتماد، معاون امور کل بین‌الملل بانک سپه، درباره همکاری این بانک با بانک ازبر روسیه ، اظهار کرد: باتوجه‌به روابط استراتژیک و دیپلماسی ایران و روسیه و شرایط مشابه کشور روسیه در فضای بین‌المللی، بانک سپه تلاش کرد تا برای ایجاد روابط کارگزاری به‌منظور تسهیل مبادلات با بانک‌های بین‌المللی ورود پیدا کند.

 او توضیح داد: در ادامه نتیجه این تصمیم بانک سپه، ایجاد رابطه کارگزاری و بانکی با برخی بانک‌های بین‌المللی شد و امروز در خدمت بزرگ‌ترین بانک تجاری روسیه به‌عنوان شریک خودمان هستیم تا بتوانیم در فضای موجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را خدمت فعالان اقتصادی تشریح کنیم.

 تابانی، مدیر شعب بانک سپه استان اصفهان، در خصوص حضور هیئت بانک ازبر روسیه  در اصفهان گفت: بانک ازبر روسیه  بزرگ‌ترین بانک جهان شناخته می‌شود، همچنین بانک سپه نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی است که تنها در استان اصفهان دارای ۲۲۵ شعبه و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی است.

 او درباره تعاملات تجاری با بانک‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: بعد از تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران، ارتباطات و تعاملات خوبی بین ایران و روسیه ایجاد شد، در این راستا بانک سپه ارتباطات خود را قوی‌تر از گذشته با بانک‌های روسیه برقرار کرد و تعاملات خوبی انجام شد.

مدیر شعب بانک سپه استان اصفهان، اظهار داشت: بانک سپه، اولین بانک ایرانی است که در حوزه‌های اقتصاد، فولاد، دانش‌بنیان، صنایع شیمیایی و... فعال است، مدیران بانک سپه تاکنون تلاش کردند تا با برگزاری جلسات مختلف بتوانند گره‌ای از مشکلات فعالان اقتصادی باز کنند، بانک سپه با ارتباطاتی که دارد درباره کلیه خدمات ارزی به‌صورت اعتباری و مدت‌دار کمک خواهد کرد تا باتوجه‌به شرایط حاکم قدم‌های مثبتی برداشته شود.

 Rustam Murataliev رستم موراتالیف، رئیس میز ایران در بانک ازبر روسیه (Sber Bank) گفت: این اولین‌بار نیست که ما به ایران آمده‌ایم و روابط ما با بانک سپه یک سال است که آغاز شده است، اکنون هدف اصلی ما از آمدن به ایران بازدید از یک‌سری شهرهای ایران از جمله اصفهان و شیراز است تا با تجارت شهرهای مختلف آشنا شویم، در این راستا باتوجه‌به بازدیدهایی که انجام داده‌ایم، بسیاری از شرکت‌های ایرانی در خیلی زمینه‌ها پیشرفت کرده‌اند.

 او بیان کرد: ما باید سعی کنیم روابطمان در ایران را با چند بانک گسترش دهیم و اکنون باتوجه‌به زیرساخت‌های مربوطه که در بانک سپه و اتاق بازرگانی اصفهان، وجود دارد، ما آماده‌ایم تا برای توسعه ارتباط، همکاری لازم را با صنایع، انجام دهیم تا از این طریق به مشتریان بانک ازبر  اضافه شود.

  Slashchilina Zhanna اسلشچیلینا ژانا، کارشناس میز ایران در بانک ازبر روسیه (Sber Bank) گفت: ازبربانک نخستین و بزرگ‌ترین بانک روسیه است که قوی‌ترین برند مالی دنیا محسوب می‌شود و هم‌زمان گران‌ترین برند روسیه را به نام خود ثبت کرده است. این بانک از نظر سودآوری جایگاه اول دنیا را دارد و کارفرمای برتر در دنیا محسوب می‌شود، همچنین این بانک بیش از ۱۸۰ سال قدمت دارد و یک بانک دولتی است که حدود ۵۱ درصد سهامش متعلق به دولت است.

 او با بیان اینکه ۱۰۷ میلیون نفر تعداد مشتریان این بانک در روسیه هستند که جمعیت آنها معادل بیش از ۹۰ درصد جمعیت روسیه است، اضافه کرد: همچنین ۴۶ درصد از بازار سپرده‌گذاری در کشور روسیه به ازبربانک تعلق دارد. این بانک تعداد ۲۳ میلیون شرکت مشتری دارد که ۴۳ درصد از کل مشتریان را به شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

 کارشناس میز ایران در ازبربانک، با اشاره به اینکه مبلغ کل دارایی ازبربانک ۵۵۶ میلیارد دلار ارزیابی شده و جایگاه ۲۷ را در ارزش بازاری با مبلغ ۶۹ میلیارد دلار در دنیا دارد، گفت: ازبربانک ۱۳ هزار و ۶۰۰ شعبه با بیش از ۳۸۰ شرکت زیر مجموعه و ۳۱۵ هزار نفر نیروی انسانی و ۴۲ هزار نفر نیروی متخصص دارد.

 او تصریح کرد: ازبربانک در سال ۲۰۲۳ از نظر سود خالص رکورد زد و ۴ میلیارد دلار سود به دست آورد، سود مالی کسب شده در سال گذشته بهترین نتیجه مالی بانک در روسیه است، همچنین این بانک یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شرکت‌های تکنولوژی و فناوری‌های نوین است. در حوزه هوش مصنوعی شماره یک محسوب می‌شود و به‌عنوان بانک تکنولوژی باتوجه‌به امکانات خود توانسته ۱۰ درصد رشد سود خود را افزایش دهد.

سعید رجایی، معاون بانکداری شرکتی شعب بانک سپه استان اصفهان، نیز در این نشست بیان کرد: باتوجه‌به هدایت و کمک‌های سرکنسول ایران و روسیه ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان به طور مختصر برای هیات ازبربانک بیان شده اما باید برای هر بخش پیشنهادهای لازم ارائه شود، همچنین ما برای تسهیل هرچه سریع‌تر این همکاری‌ها و کمک‌کردن به فعالان اقتصادی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

پویان رحیمی، نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی درباره همکاری با بانک ازبر ، گفت: اقتصاد هر دو کشور در رأس اهداف این همکاری قرار دارد، فکر می‌کنم بتوانیم در این مسیر در مدیریت ریسک، بانکداری سرمایه‌گذاری و مشاور مالی قدم‌های بزرگی برداریم.

گفتنی است کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق در حال برنامه‌ریزی برای اجرای بزرگ‌ترین رویداد سرمایه‌گذاری استان اصفهان در آذرماه است که نیاز است فعالان اقتصادی در آن حضوری پررنگ داشته باشند.

 

آلبوم تصاویر نشست هیئت بانک ازبر روسیه با نمایندگان اتاق بازرگانی