تاریخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395
کد 754

بین المللی سازی اعضا SPX، مهمترین ماموریت یونیدو در همکاری با اتاق اصفهان

اردیبهشت ماه سال جاری نخستین جلسه برنامه ریزی اجرا پروژه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان (SPX) در محل اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل گردید.

 اردیبهشت ماه سال جاری نخستین جلسه برنامه ریزی اجرا پروژه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان (SPX) در محل اتاق بازرگانی اصفهان با حضور ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان (جناب آقای سهل آبادی)، تنی چند از اعضا محترم هیئت نمایندگان (جناب آقای مهندس جباری و سرکار خانم اخوان نسب )،  قائم مقام محترم اتاق بازرگانی(جناب آقای اقارب پرست)، مشاور امور سرمایه گذاری اتاق(جناب آقای مهندس صفرنوراله )، مدیر کل برنامه های منطقه ای یونیدو (خانم Amita Misra  )، نماینده یونیدو در ایران (آقای آمادیو) و چند تن از کارشناسان یونیدو تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه با مرور فعالیت های انجام شده در این خصوص بویژه حضور هیئت ایرانی در نمایشگاه هانوفر، اجاره غرفه توسط یونیدو و اختصاص بخشی از فضای آن به هیئت ایرانی و نیز برگزاری تالار سرمایه گذاری ایران و آلمان  با سخنرانی مدعوین برجسته ایرانی و آلمانی و سخنرانی جناب آقای سهل آبادی، به مدت 3 ساعت جزئیات نحوه ادامه اثربخش پروژه SPX مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه جناب آقای سهل آبادی ضمن اعلام مجدد حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از این پروژه و کمک به پیشبرد اهداف آن، نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه صنعتی ایران و پتانسیل های موجود در این زمینه را یاداور شدند. ایشان همچنین آمادگی اتاق اصفهان جهت اخذ همکاری سایر تشکل ها و ارگان های خصوصی و دولتی در اجرای موفق این پروژه را اعلام نمودند. پس از آن ریاست اتاق بازرگانی جناب آقای مهندس علی صفر نوراله را به دلیل داشتن تجربیات، دانش و علاقمندی در این حوزه، بهترین گزینه برای پیشبرد پروژه دانسته و ایشان را به عنوان نماینده تام الاختیار اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در همکاری با یونیدو در زمینه اداره پروژه SPX، بودجه، هماهنگی، نظارت و .. معرفی نمودند.

در ادامه مدیر کل برنامه های منطقه ای یونیدو سرکار خانم Amita Misra ، بین المللی سازی اعضا SPX ایران و پاسخ به خواسته های اتاق اصفهان در زمینه SPX را مهمترین ماموریت یونیدو در این پروژه دانسته و از موفق بودن پروژه به دلیل پتانسیل های دو طرف ابراز اطمینان کردند.

در این جلسه و برای اجرای هرچه بهتر پروژه و افزایش هماهنگی بین تیم اجرایی اتاق اصفهان و یونیدو مقرر گردید که "هماهنگ کننده محلی پروژه" تعیین و فعالیت خود را آغاز نماید.

ارائه اطلاعات کامل اعضاSPX  اصفهان مطابق با فرمت نرم افزار یونیدو جهت استفاده از نرم افزار بین المللی یونیدو، پیشنهاد و نهایی سازی نقشه راه و برنامه اجرایی فعالیت های یونیدو در زمینه SPX برای دسترسی به بازارهای جهانی و جذب سرمایه گذاری های خارجی تکمیل ساختار اداری و اجرایی SPX بود که امید است منجر به ایجاد فرصت های جدید برای پیمانکاران عضو SPX  گردد.

 در پایان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان توافقی در خصوص تهیه پروپزال ایجاد  دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری ایران ITPO IRAN با تمرکز بر سه محور توسعه سرمایه گذاری خارجی(ایجاد ارتباط با شبکه سرمایه گذاران یونیدو ITPO)، آموزش و ممیزی چارچوب برنامه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ITPO و تبادل اطلاعات فیمابین شبکه ITPO های یونیدو اتخاذ نمودند.

 


آلبوم تصاویر یونیدو-2-95