تاریخ : سه شنبه 22 خرداد 1403
کد 7535

آغوش باز نصف جهان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با دنیا

روابط اقتصادی میان اصفهان و گانسو چین توسعه می‌یابد

هیات تجاری چینی با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان با تعدادی از فعالان اقتصادی اصفهان به دیدار و گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این دیدار، محمدجعفر فوده، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک استان تاریخی دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی است، این استان دارای بیشترین معادن و بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است، اصفهان در تولید محصولات طلا، فولاد و نساجی دارای جایگاه‌های برتر کشور است.
 وی اضافه کرد: این استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی همچون شیر، تخم‌مرغ و محصولات گلخانه‌ای دارای رتبه‌های نخست در کشور است، اصفهان با دارا بودن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد، قابلیت صادرات و سرمایه‌گذاری مشترک با بسیاری از کشورها را دارد.
 نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: برگزاری اجلاس ACD در اصفهان توانست دستاوردهای خوبی برای استان و کشور رقم بزند، تعاملات سازنده‌ای با فعالان اقتصادی کشورهای آسیایی شرکت‌کننده ایجاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان معرفی شدند، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رویدادی نیز در مهرماه به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان برگزار می‌شود.
 وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور هیات چینی در اتاق، از گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای مختلف استقبال کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم راه‌های توسعه تعاملات با طرف‌های چینی را روزبه‌روز گسترش دهیم.
 
 گو تیان کانگ Guo Tiankang ، نایب‌رئیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در استان گانسو نیز عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در شهر زیبای اصفهان حضور دارم، در این سفر به دنبال توسعه رابطه تجاری و بازرگانی با اصفهان هستیم زیرا می‌دانیم دو کشور ایران و چین دارای سوابق طولانی در تجارت با یکدیگر هستند.
 وی ادامه داد: این دو کشور بزرگ از طریق جاده ابریشم، تعاملات اقتصادی بسیاری داشته‌اند و امروز نیز می‌توانیم در بخش‌های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشیم، گانسو تولیدکننده عمده ذرت بوده و زیرساخت‌های صنعتی بسیار خوبی در خود جای داده است؛ لذا امیدواریم این سفر و مذاکرات به تفاهمات خوبی منجر شود.
 
 ما کونگ Ma Cong ، نایب‌رئیس وزارت امور خارجه استان گانسو نیز عنوان کرد: هیاتی از فعالان اقتصادی استان گانسو برای توسعه روابط اقتصادی با اصفهان به این استان سفر کرده‌اند، به توسعه روابط اقتصادی با ایران اهمیت زیادی می‌دهیم و آماده همکاری در این زمینه هستیم، ظرفیت‌های خوبی میان دو طرف برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد که امیدواریم به نتایج مثبتی هم برسد. دو شهر می‌توانند در زمینه گردشگری قدم‌های خوبی بردارند و شاهد توسعه روابط در این بخش باشیم.
 
 
 
آلبوم تصاویر روابط اقتصادی میان اصفهان و گانسو چین