تاریخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403
کد 7524

نباید قیمت کالاها افسارگسیخته شود

نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر بازار و قیمت‌ها نظارت کامل دارد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نشست با رؤسای سازمان صمت، اصناف و اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نظارت عالیه را بر بازار دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت برخی از نهاده‌های تولید، افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است؛ اما نباید قیمت کالاها افسارگسیخته شود که در حوزه تولید دچار مشکل و شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.
 حسین فرهیدزاده افزود: اتحادیه اصناف نیز بر شبکه توزیع کالا نظارت دارند.
 وی با بیان این که نظارت بر حوزه تأمین و تولید کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: طی تفاهم‌نامه انجام شده، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف مکلف به نظارت بر کالاهای اساسی در سطح عرضه هستند.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که آخر هر هفته جلسه‌ای با حضور همه دست‌اندرکاران حوزه بازار اعم از اداره کل صمت استان‌ها، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود، افزود: در این جلسه‌ها، مشکلات آنها در حوزه بازار مطرح و در ابتدای هر هفته پیگیری می‌شود.
 
 سید مهدی فرحی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز در این نشست گفت: هر هفته ستاد تنظیم بازار و ارزیابی قیمت‌ها و بازدید در یکی از شهرستان‌ها انجام و سپس به صورت آنلاین با همه استان‌ها تماس برقرار می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه سه اولویت تعریف شده است، افزود: ابتدا تأکید ویژه به وفور نعمت در همه استان‌ها، دوم کنترل و نظارت قیمت‌ها و سپس مقابله با گران‌فروشی است.
 قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: شهرستان‌ها با اقتدار نظارت و کنترل می‌شوند و در این زمینه نیز به همه اصناف دستور داده شده که قیمت‌ها را تغییر ندهند.
 
 
آلبوم تصاویر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان