تاریخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395
کد 752

سهل آبادی :اتاق بازرگانی می تواند اتاق فکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی بهترین اتاق فکر برای نمایندگان کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان می توانند از ظرفیت آن برای کارشناسی لوایح و طرح های پیشنهادی بهره ببرند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی بهترین اتاق فکر برای نمایندگان  کمیسیون های  مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان می توانند از ظرفیت  آن  برای کارشناسی لوایح و طرح های پیشنهادی  بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»در چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند نظرات کارشناسی شده در مورد طرح ها و لوایح ارایه کند.

وی از آمادگی شورای روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور جهت کمک مشاوره ایی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:اتاق های بازرگانی در تمامی مراکز استان و برخی از شهرهای بزرگ  نمایندگی فعال دارد .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد وفاق بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان را مهمترین اقدام  پیش روی منتخبین دوره دهم مجلس برشمرد.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار همکاری و همدلی  نمایندگان مجلس دهم استان شد و گفت:مشکلات استان اصفهان با همکاری نمایندگان برطرف می شود .

«احمدخوروش»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار رفع تبعیض دولت از شرکت های دولتی و خصوصی در تولید یک کالای مشابه شد و گفت:دولت با تزریق بودجه به شرکت های ورشکسته خود نباید عرصه فعالیت را برای بخش خصوصی تنگ تر سازد زیرا این حمایت ها از شرکت های دولتی شرکت های بخش خصوصی  را با چالش روبرو می سازد.

«امیر کشانی»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اتخاذ سیاست های صحیح و منطقی اقتصاد از سوی مجلس   دولت شد و گفت:زمانی که یک کارآفرین در تولید کالایی سرمایه گذاری می کند نباید دولت و مجلس با تصویب مصوبه ایی غیرکارشناسی زمینه آسیب دیدن و زیان وی را فراهم کنند.

وی خواستار برگزاری جلسات ماهیانه بین نمایندگان بخش خصوصی با نمایندگان مردم در مجلس شد و گفت:برگزاری این قبیل جلسات کارشناسی می تواند به روند صحیح  تصمیم سازی لوایح و مصوبات کمک کند.

«محمدرضا رجالی»عضو دیگر هیات نمایندگان خواستار مقابله دولت و مجلس با  دستگاههای اجرایی که مخل بخش خصوصی اند شد و گفت:اگر یک فعال اقتصادی مالیات یا اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت نکند با جریمه روبرو می شود ولی اگر یک کارشناس  یا مدیر دولتی  در مسیر فعالیت با فعالان اقتصادی مشکلی ایجاد کند هیچ مواخذه  و تنبیهی در کار نیست .

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه نمایندگان مجلس به دومینو ورشکستگی واحدهای تولیدی در استان شد و گفت:چنانچه فضای کسب و کار استان بهبود پیدا نکند با  مسایل اجتماعی حادی  روبرو خواهیم شد.

«حمیدرضا قلمکاری»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره چالش آب در استان اصفهان خواستار تشکیل ستاد ویژه نجات زاینده رود شد و گفت:این ستاد نقش مهمی در بیان مسایل و مشکلات  زاینده رود خواهد داشت.

«حیدرعلی عابدی»نماینده منتخب اصفهان در مجلس دهم در این جلسه چالش های اقتصادی استان را متعدد دانست و گفت:در گام نخست باید مساله زاینده رود را دنبال کرد زیرا جریان داشتن آب در این رودخانه چرخه کشاورزی،صنعت و بخش خدمات استان را فعال می سازد.

وی تعطیل و نیمه تعطیل بودن سه چهارم واحدهای صنعتی  را  یکی دیگر از چالش های اقتصادی استان برشمرد و گفت:بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای صنعتی در کنار آلودگی محیط زیست از دیگر مسایل استان است که نیاز به فعالیت دوچندان نمایندگان و مسوولین استان دارد.

«زهرا سعیدی مبارکه »نماینده منتخب مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار اصلاح روند خصوصی سازی شد و گفت:مجلس در کنار قانون گذاری رسالت نظارت را باید مورد توجه قرار دهد .

وی از نمایندگان بخش خصوصی خواست که مسایل و مشکلات اقتصاد استان اصفهان را به صورت ماتریس SWOT به نمایندگان ارایه کنند و افزود:تمرکز بر فرصت ها ونقاط قوت می تواند تهدید و نقاط ضعف مسایل اقتصادی استان را برطرف کند.

«مرتضی صفاری نطنزی»نماینده منتخب نطنز در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به ساختاری  بودن مشکلات اقتصادی کشور گفت:نقش بخش خصوصی در مجلس دهم باید افزایش یابد و این مهم نیاز به مشارکت فعالانه بخش خصوصی است .

«احمدی»مدیر کل صدا وسیمای استان اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد پیوست رسانه ایی برای فعالیت های اقتصادی استان از جمله  حضور هیات های تجاری خارجی شد و گفت:خواهرخوانده های اصفهان دارای ظرفیت اقتصادی برای همکاریهای مختلف هستند که با استفاده از ابزار رسانه می توان روابط اقتصادی و فرهنگی را تحکیم ساخت وی اطلاع رسانی دقیق و به هنگام را یکی از ارکان توسعه متوازن جامعه برشمرد و گفت:رویدادها و اقتصادی استان از طریق رسانه می تواند به اطلاع ذینفعان رسانده شود تا شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.  

وی نقش اتاق بازرگانی را در بازگشت امید به جوانان در راستای فعالیت های اقتصادی و توانمندشدن را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماد بخش خصوصی می تواند  در تشویق و ترغیب به فعالیت های اقتصادی  نقش مهمی ایفا کند .

در پایان این جلسه از تلاش های مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان تقدیر شد


آلبوم تصاویر هیئت نمایندگان-2-95