تاریخ : چهارشنبه 9 خرداد 1403
کد 7501

کانون کارآفرینان از رفع چالش‌های مالی بخش خصوصی حمایت می‌کند

تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی توسط اتاق بازرگانی اصفهان

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان از تهیه یک بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی و ظرفیت‌ها به‌منظور سهولت در صادرات و واردات توسط اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفر نورالله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در مجمع عادی کانون کارآفرینان برتر رسمی استان اصفهان اظهار کرد: جلسات کانون کارآفرینی هر چهارشنبه صبح در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود که در این کمیته تأمین مالی، طرح‌ها تا رسیدن پروژه به نتیجه دنبال می‌شود.
 وی افزود: به‌زودی با کمک هوش مصنوعی تمامی اطلاعات فعالان اقتصادی استان و نیز نیازها، تولیدات و مواد اولیه و سایر موارد در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود تا به این وسیله مشکلات صادرات و واردات و نیازها حل شود.
 
 رضا چینی، رئیس کانون کارآفرینان اصفهان نیز در این نشست گفت: هدف این مجمع پیشرفت کارآفرینان است و برای تشکیل یک تعاونی نیم درصد سرمایه‌گذاران باید عضو شوند تا پروژه‌های دولتی به این شرکت‌ها واگذار و درآمدی ایجاد شود.
 وی افزود: یکی از اقدامات این کانون عدم سوءسابقه برای کارآفرینانی است که به هر دلیل دچار محکومیت در زندان می‌شوند که درصدد هستیم با اقدامات حمایتی برای کارفرمایان و کارآفرینان سوءسابقه برای این افراد ایجاد نشود.
 رئیس کانون کارآفرینان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این کانون اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان در واحدهای تولیدی و کمک به رفع نیاز خانواده آنها است.
 وی ادامه داد: در این راستا ۱۱ شاخص کارآفرینی ایجاد و تعریف کرده‌ایم که یکی از موارد آن در زمینه آلایندگی هوا اصفهان بوده است.
 
 محمد گوهریان، دبیر کانون کارآفرینان با اشاره به اینکه در این کانون از افراد زیادی بهره برده شده است، افزود: از ۷۵ تا ۳۷۰ ساعت در این کانون زحمت کشیده شده و تاکنون نیز ۲۷ جلسه هیئت‌مدیره،۲ جلسه هیئت امنا، هشت جلسه با مسئولان دولتی،۱۴ جلسه با کارآفرینان جوان و گروه‌های کسب‌وکار و چهار جلسه آنلاین با کانون ملی برگزار شده است.
 وی با اشاره به پیشنهاد طرح‌های شاخص گفت: طراحی و تدوین «طرح نجات و سیاست‌های تشویقی و حمایتی کارآفرینان پیشرو» پیشنهاد و پیگیری ایجاد شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان سهامی عام از جمله این موارد است که در کشور ۲۰۰ مورد تأسیس شده اما در اصفهان هنوز ایجاد نشده است.
گوهریان همکاری و همراهی با دادگستری و امور زندان‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی و کارآفرینان گرفتار شده، شناسایی و انتخاب سه طرح منتخب در حوزه کنترل آلودگی هوا، محیط‌زیست، معرفی به افراد، موسسات، سازمان‌ها و نهادهای تسهیلگر و مخاطب و پیگیری اثر بخشی را از دیگر اقدامات این کانون برشمرد.
 وی ایجاد شبکه ارتباطی کسب‌وکار نوظهور، همکاری با دانشگاه صنعتی و اصفهان، برپایی میزهای گفتگو منصفانه و صمیمانه با سه موضوع کارآیی، کارآمدی و نیروی انسانی از دیگر تلاش‌های انجام شده در این کانون برشمرد.
 
 امیررضا صفایی، نائب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی در این نشست گفت: به منظور آشنایی شهروندان با افراد تأثیرگذار حوزه اقتصادی پیشنهاد می‌شود در مجاورت اتاق بازرگانی اصفهان یک گذر کارآفرینی از تجار و چهره‌های تأثیرگذار ایجاد شود که در این زمینه پیشنهادات با شهردار منطقه و سازمان زیباسازی مطرح شده است.
 در این نشست پیشنهادها، پرسش‌وپاسخ راجع به مسائل کارفرمایان و لزوم حمایت از آنها، آشنایی با پتانسیل کانون‌های کارآفرینی، تشکیل تعاونی و نیز حمایت مالی از کارفرمایان در مواقع بحران مالی مطرح شد.
 
آلبوم تصاویر کانون کارآفرینان