تاریخ : دوشنبه 7 خرداد 1403
کد 7489

تعاملات بخش‌ خصوصی اصفهان افزایش می‌یابد

تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی بین اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون اصفهان

تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی اتاق‌ها شامل اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن می‌تواند به بهبود امور کمک کند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، جلسه سه جانبه تعامل و همکاری بین اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون با حضور رؤسای سه اتاق به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد.
 در این نشست، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: ضروری است همه کمک کنیم تا در راستای اتحاد ملی قدم‌های خوبی برداشته شود، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش‌های مختلف بهره گرفته شود و با وفاق و همدلی در راستای توسعه اقتصادی کشور گام برداشته شود.
 وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات اقتصادی می‌توان اقداماتی شکل داد که در این راستا تلاش داریم جلو برویم، تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی اتاق‌ها شامل اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن می‌تواند به بهبود امور کمک کند.
 
 محمد نمکی زاده، رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز عنوان کرد: همگی باید تلاش کنیم در راستای کاهش مشکلات اقتصادی قدم برداریم، نگاه تعاملی می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.
 وی افزود: امروز نیاز به شرکت‌های مدیریت صادرات به خوبی حس می‌شود و فعالیت این شرکت‌ها می‌تواند به توسعه صادرات استان کمک چشمگیری داشته باشد. اصناف نقش بسیار تأثیرگذاری در اقتصاد کشور دارند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند، نباید فعالیت‌ها دچار روزمرگی شود؛ بلکه ضروری است با قدرت و جسارت در راستای اهداف اقتصادی کشور حرکت کنیم تا نتایج مطلوب حاصل شود.
 
 حبیب‌الله بهرامی، رئیس اتاق تعاون استان اصفهان نیز عنوان کرد: باید تلاش کرد موضوعات مهم بر زمین مانده را جلو برد، اگر برنامه‌ریزی همراه با بازه زمانی و اولویت‌بندی درست باشد می‌توان بخشی از مشکلات را برطرف کرد، با توجه به نام‌گذاری سال می‌توان اقداماتی در راستای افزایش مشارکت مردم در تولید ایجاد کرد، ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه در استان وجود دارد که باید از آن بهره برد، امروز در اجرای برخی قوانین با ضعف‌هایی روبرو هستیم که باید به آنها توجه کرد و تلاش داشت در راستای رفع آنها قدم برداشت. حضور مردم در بسیاری از امور راهگشاست و می‌تواند به بهبود شرایط کمک زیادی داشته باشد.
 وی گفت: امروز اقتصاد تعاونی یکی از راه‌های تحقق منویات مقام معظم رهبری است، اگر بتوان اتاق فکری تشکیل داد می‌توان با کمک بازوهای اجرایی به رفع هر چه بیشتر مشکلات کمک کرد. برگزاری جلسات هماهنگی بین رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون می‌تواند به پیشبرد هر چه بهتر امور کمک کند.