تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
کد 7463

عملکرد کمیسیون مسئولیت اجتماعی بر مبنای شفافیت است

پیگیری ایجاد تحول در حوزه مسئولیت اجتماعی

نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم تحولی در حوزه مسئولیت اجتماعی ایجاد کنیم؛ باید در شرکت‌های تولیدی و در ساختار آن ایجاد کنیم و بیشترین دغدغه را در این بخش داریم.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محسن پورسعید، نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی در جلسه بیست و هفتم این کمیسیون، ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۷۰ نفر ساعت فعالیت در کمیسیون مسئولیت اجتماعی صورت گرفته است که خروجی آن اقدامات مفیدی برای قشر نیازمند جامعه بوده است.
 وی افزود: اگر می‌خواهیم تحولی در حوزه مسئولیت اجتماعی ایجاد کنیم؛ باید در شرکت‌های تولیدی و در ساختار آن ایجاد کنیم و ما بیشترین دغدغه را در این بخش داریم.
 نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های این دوره هیات رئیسه، شفافیت است و تمام جلسات هیات نمایندگان و اعضای اتاق قابل‌دسترسی است.
 وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی این کمیسیون نیز بر اساس تخصص‌گرایی فعالیت می‌کنند؛ اما تأثیرگذاری این کمیسیون و مسئولیت اجتماعی زودبازده نیست و تبدیل این روند کیفی به کمی زمان بر است.
 
 امیررضا صفایی، دیگر نایب‌رئیس کمیسیون در این نشست به برنامه پیش روی کمیسیون و اجرای گذر تجار اشاره کرد و گفت: این گذر با همکاری شهرداری اصفهان از سرویس‌های تجاری فعال و به نام اصفهان در خصوص مسئولیت اجتماعی روبه‌روی درب اصلی اتاق بارگانی اصفهان دایر شود تا مردم با میراث‌داران و تجار فعال از جمله کازرونی بیشتر آشنا و یاد آنها برای همیشه ماندگار بماند.
 
 سید آرش امامی، رئیس کمیته محیط‌زیست نیز در این نشست با اشاره به اینکه در زمینه محیط‌زیست ارتباط خوبی با اداره کل محیط‌زیست و دانشگاه اصفهان برقرار شده است، افزود: پایش آب‌وهوایی مبتنی بر شاخص‌ها، مطالبه‌گری، سهم وسایل نقلیه و تسریع بر خط ۲ و ۳ مترو اصفهان از سمت مبارکه و بهارستان و نیز مطالبه اتوبوس برقی بخشی از این پیگیرها در مسئولیت اجتماعی در آن کمیته بوده است.
 رئیس کمیته محیط‌زیست تصریح کرد: پویش مردمی برای نظافت شهر اصفهان در دستور کار سال ۱۴۰۳ قرارگرفته است.
 
 احمدرضا بصیری، رئیس کمیته نوع‌دوستی و نوآوری اجتماعی در خصوص اهم اقدامات این کمیته در سال ۱۴۰۲ و نقشه راه در سال ۱۴۰۳ مطالبی بیان کرد.
 
 مرتضی ثابت‌قدم، رئیس کمیته آموزش سنجی، برنامه‌ریزی و توسعه پایدار در خصوص اهمیت اجرای نمایشگاه ملی مسئولیت اجتماعی و تشکیل تیم کارشناسی و داوری مطالبی بیان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ برنامه‌های اجرایی کمیته آموزش بیشتر خواهد بود.
 
 ایوب شاهپوری، رئیس کمیته بهداشت و درمان چشم‌انداز نقشه راه کمیته را در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و گفت: طبق هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ایفای مسئولیت اجتماعی شد، اجرای سفیران سلامت در مدارس و تقدیر از پزشکان فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی از طرح‌های پیش رو است.
 
آلبوم تصاویر عملکرد کمیسیون مسئولیت اجتماعی