تاریخ : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
کد 7439

تعاملات اتاق بازرگانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش می‌یابد

لزوم حمایت بخش‌های فرهنگی از سلامت و امنیت غذایی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به‌منظور توسعه سلامت، امنیت غذایی و الگوی غذایی صحیح در زندگی سالم به‌خصوص «شیر» دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این موضوع ورود کند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با سید مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از معاونین این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.
 وی از محورهای مهم همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را سبک زندگی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف از جمله مصرف غذای سالم و اهمیت سلامتی عنوان کرد.
 وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با برنامه‌های تبلیغی خود در زمینه مصرف «شیر» و نیز غذاهای ارگانیک و طبیعی بیشتر فرهنگ‌سازی کند؛ زیرا استان اصفهان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان شیر در کشور است؛ اما سرانه مصرف آن در استان پایین است که این امر عزم جدی مسئولان را در زمینه معرفی فوائد و مزایای آن در افزایش سرانه مصرف می‌طلبد.
 
 جشنواره‌های غذایی با محوریت مصرف شیر برگزار شود
 محمدجعفر فوده، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز افزود: مصرف شیر و لبنیات از قدیم‌الایام جزو یکی از پرمصرف‌ترین غذاهای روزانه بوده است؛ اما در اوایل دهه اخیر برخی از اخبار نادرست راجع به وجود پالم در شیر موجب کاهش مصرف مردمی و نیز ضرر و زیان تولیدکنندگان شیر شد.
 وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان نیز در راستای افزایش مصرف «شیر» به‌عنوان یکی از مواد کلسیمی موردنیاز جسم، در نشست‌های مختلفی با مسئولان مرتبط با محوریت امنیت غذایی مردم، طرح موضوع کرده است.
 وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود، باتوجه‌به اینکه اصفهان قطب تولید شیر در کشور است و گاودارهای زیادی دارد سازوکار یک جشنواره شیر و مصرف غذای سالم اندیشیده شود.
 
 سطح مطالعه مردم در مصرف غذای سالم باید افزایش پیدا کند
 سید وحید دزفولی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی نیز در این نشست با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات اسلامی و نیز قرآن، سفارش به مصرف غذای سالم بخصوص «شیر و خرما» شده است، افزود: بسیاری از مردم از ارزش غذایی برخی از مواد غذایی چندان آگاه نیستند؛ لذا توصیه می‌شود در این راستا سطح مطالعه مردم افزایش پیدا کند.
 وی افزود: متأسفانه کشور ایران جزو یکی از بدترین کشورها در زمینه مصرف غذا است درصورتی‌که باید غذاهای سالم و سلامت‌محور بیشتر ترویج شود و اتاق بازرگانی و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه می‌توانند به‌خوبی به این موضوع بپردازند.
 
 فرهنگ عمومی باید در خصوص امنیت غذایی افزایش پیدا کند
 سید مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی با ارتباطات اجتماعی و فرهنگ غالب جامعه و نگرش‌ها شکل می‌گیرد، افزود: پیشنهاد می‌شود اهمیت غذایی در شورای فرهنگ عمومی استان به‌عنوان یک دستورالعمل مطرح شود.
 وی با اشاره به اینکه معتقد هستیم که فرهنگ عمومی در پذیرش بسیار تأثیرگذار است، بیان داشت: صداوسیما و نیز آموزش‌وپرورش در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: فرهنگ عمومی به‌معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست.
 وی با اشاره به یکی از پروژه‌های مهم این اداره کل با عنوان «شهر هنر» گفت: برای این پروژه برنامه عملکردی اقتصادی و نیز توجیه اقتصادی و فرهنگی و نیز ارزش‌افزوده این طرح تدوین شده است که در این زمینه از اتاق بازرگانی اصفهان درخواست داریم، سرمایه‌گذارانی را نیز جهت مشارکت در این طرح بزرگ معرفی کنند.
 
آلبوم تصاویر تعاملات اتاق بازرگانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی