تاریخ : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
کد 7437

مشکلات فعالان اقتصادی استان پیگیری می‌شود

تشکیل کارگروه رسیدگی به مشکلات مالیاتی با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان

نشست تخصصی پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی در خصوص مشکلات مالیات بر ارزش افزوده با حضور امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و نیز احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و جمعی از کارشناسان مالیاتی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی درصدد رفع مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: پاره‌ای از مشکلات مالیاتی به سازمان امور مالیاتی برمی‌گردد و از عهده اداره کل امور مالیاتی اصفهان خارج است که در این راستا از مدیر کل این سازمان درخواست داریم، مطالبات و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی را به گوش مسئولان بالادستی برسانند.
وی افزود: در همین راستا کارگروهی برای رفع اشکالات مودیان مالیاتی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است که عمده مسائل و مشکلات در این کارگروه مطرح و سپس راهکار آن به سایر افرادی که مشکلات مشابه داشته‌اند انتقال داده خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: تسریع در رفع ابهامات سامانه امور مالیاتی و نحوه استفاده از آن توسط کاربران آن بسیار اهمیت دارد.
 
احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی مشکلات مودیان مالیاتی و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و نیز عدم قرار گرفتن یک سری صورت حساب الکترونیکی یا اعتبارات مالیاتی بوده است.
وی افزود: برخی از این موارد دارای اشکال در اختیار مدیریت کل است و بخشی با مکاتبات باید پیگیری شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: همان طور که مشکلات شرکت‌های بزرگ را از طریق ماده 6  (پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان) پیگیری و برطرف کردیم این مشکل را نیز به زودی برطرف خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس ارسال اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده فصل چهار(زمستان 1402) تا اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.
 مدبرنیا گفت: تاکنون 11 هزار شرکت در این سامانه مالیاتی ثبت و نسبت به اظهار نامه پیش فرض اقدام کرده‌‌اند.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای رفع مسائل و مشکلات مالیاتی، کارگروه با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است که موارد قابل بررسی دراین کارگروه مورد رسیدگی و سپس به سایر شرکت‌ها نیز اعلام می‌شود.
 
 
آلبوم تصاویر کارگروه رسیدگی به مشکلات مالیاتی