تاریخ : يکشنبه 14 دي 1393
کد 74

مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کاراتاق اصفهان:

سلسله همایش های «سلام بر کار» با هدف ارتقا فرهنگ کارو کارآفرینی برگزار می شود

سلسله همایش های «سلام بر کار» با هدف ارتقا فرهنگ کارو کارآفرینی برگزار می شود

مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان گفت:سلسله همایش های «سلام بر کار» با هدف ارتقا فرهنگ کار و کارآفرینی در استان اصفهان برگزار می شود.

«علیرضا نادری»در جمع اعضای این کمیته تصریح کرد:همایش نخست با عنوان بررسی موانع نظام اداری در مسیر تولید در پایان دی ماه برگزار می شود و در این همایش جمعی از کارشناسان و مدیران سازمان های دولتی استان حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد:برای توسعه اقتصادی استان باید بخش خصوصی و دولتی در یک تعامل نزدیک مسیر کار ، کارآفرینی و کارگروهی در جامعه را تسهیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تغییر نگرش کارمندان سازمان های دولتی به فعالان اقتصادی و کارآفرینان شد و گفت:متاسفانه تصور می شود که فعالان اقتصادی افراد متمول و بدون دغدغه می باشند که تنها به منافع خود می اندیشند و این در حالیست که هر کارآفرین زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم کرده است.

فعالان اقتصادی نباید هزینه مبادله بپردازند

 «محسن رنانی»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه خواستار توجه عمیق بخش های مختلف به فرهنگ کار در جامعه شد و گفت:امروزه ارزش های کار و کارآفرین در جامعه کم ارزش شده است و واسطه گری و دلالی ارزشمند تر از کارآفرینی شده است.  

وی از  برگزاری سلسله همایش هایی  با عنوان «سلام بر کار» با هدف آسیب شناسی نظام اداری دولتی در مواجهه با کارآفرینان خبر داد و گفت:با اطلاع رسانی به کارکنان،کارشناسان و مدیران سازمان های دولتی باید آنان را با نقش و فعالیت کارآفرینان آشنا ساخت.

وی افزود:هزینه مبادله به عنوان هزینه هایی است که یک فعال اقتصادی نباید آنرا بپردازد ولی در اثر شرایط موجود مجبور به پرداخت آنان است و بخشی از این هزینه ها ناشی از ساختار دولتی است که کارآفرین به دلیل مشکلات این ساختار باید آنرا  به تنهایی بپردازند. 

وی تحول در نظام آموزش و پرورش را امری لازم دانست و گفت:فرهنگ کار از آموزش و پرورش باید بستر سازی شود تا دانش آموزان با کار و کارآفرینی آشنا شوند .

«وحید قاسمی»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت:فرهنگ پذیری هر انسان از دوران  کودکی آغاز می شود و برای فرهنگ سازی کار و کارگروهی در جامعه باید از  مهدکودک ها آغاز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرع فانوس با هدف آموزش کارگروهی به معلمان ،مدیران و مشاوران آموزش و پرورش نواحی 3 و 4 شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت:در این طرح که از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز می شود 48 نفر طی 12 هفته تحت اموزش  کار گروهی قرار می گیرند.

«اکبر زهرایی»رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه از آمادگی امضای تفاهم نامه همکاری این اداره کل با اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت:تقویت فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی از جمله بخش های مورد همکاری است.  

«جلاییان»دیگر عضو کمیته با اشاره به پروژه نظرسنجی از سازمان های اقتصادی دولتی استان اصفهان گفت: در این پروژه از کارکنان سازمان های دولتی در موضوع بررسی وضعیت موجود و مسایل و مشکلات مراجعه کنندگان و پیشنهادات جهت ارتقا سطح فعالیت است .

وی تصریح کرد:اغلب سازمان های دولتی به جز سازمان صنعت ،معدن و تجارت و گمرک استان با دانشگاه اصفهان جهت تکمیل این پرسش نامه ها همکاری داشتند