تاریخ : پنجشنبه 2 فروردين 1403
کد 7371

رویداد صنعتیار با تصمیم‌سازی به یاری صنعتگران با بهره‌وری پایین بشتابد

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه گفت: رویداد صنعتیار باید با تصمیم‌سازی به یاری صنعتگران با بهره‌وری پایین بشتابد تا در نوسانات اقتصادی دچار ورشکستگی نشوند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفر نورالله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه در نشست صنعتیار گفت: رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیار مهم است؛ زیرا صنعتگران در نخستین قدم با مشکل عدم بهره‌وری در فعالیت اقتصادی مواجه هستند، چنانچه در کشورهای خارجی صنعتگران ارزان‌ترین و بهترین خدمات را دارند .
 وی افزود: به این معنا شرکتی که بهره‌وری پایین یا بدون تکنولوژی و روش سنتی دارد به دنبال یک عاملی همچون رویداد صنعتیار است که این رویداد بتواند برای آنها تصمیم‌سازی کند.
 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه تصریح کرد: اگر شرکت‌های اقتصادی و صنعتگر با بهره‌وری پایین با توجه به نوسانات اقتصادی سال آینده دنبال راه‌حلی برای ایجاد بهره‌وری نباشند؛ دچار سونامی ورشکستگی می‌شوند.
 وی ادامه داد: در چنین شرایطی دانشگاه‌ها و صنعتیار باید برای این صنایع تصمیم‌سازی و آنها را نجات دهند.
 صفر نورالله در ادامه صحبت‌های خود از میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت‌های خصوصی از سرمایه‌گذاران ۳۵ کشور اوراسیا در اردیبهشت‌ماه سال جدید خبر داد و گفت: باید بیشترین استفاده را در جلسات B2B داشته باشیم و این در حالی است که این نشست ارتباطی با تحریم‌ها و دولت‌ها ندارد.
 
 حمید منتظر القائم، دبیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه در ادامه این نشست با اشاره به رویداد بین‌المللی اتاق بازرگانی و نشست با سرمایه‌گذاران ۳۵ کشور اوراسیا به تشریح جزئیات و چهارچوب قراردادهای صنعتیاری پرداخت.
 
 محمدابراهیم خاتمی، رئیس اداره پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: باتوجه‌به تعامل دانشگاه و صنعت و رویداد صنعتیار بر اساس مدل نوآوری باز و همچنین گشوده شدن درب بنگاه‌های اقتصادی بر روی تکنوبروکرها به‌عنوان رابط این موضوع برای سهولت در عقد قراردادها سازمان صمت به اشخاص حقوقی پس از بررسی‌های لازم مجوز و پروانه فعالیت فنی و مهندسی برای مدت یک سال صادر می‌کند.
 وی افزود: البته صدور مجوزها شرایطی دارد که پس از بررسی شاخص‌ها و مطالعات و ملاک‌هایی همچون اجرای طرح تولید، بهبود سبک فناوری و سایر مواردی که درخواست مجوز دادند که پس کسب امتیاز لازم مجوز صادر می‌شود.
 
مجتبی فدایی، مشاور و ارزیاب فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بازخوردهای خوبی در نمایشگاه فن نما ایجاد شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما تسهیلگری در مراتب بالاتر نمایشگاه‌های بین‌المللی در اکوسیستم فناوری است و نمایشگاه اینوتکس به‌عنوان نمایشگاه مرجع نوآوری و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری پردیس و همکاری معاونت علم و فناوری در کشور یکی از همین بسترهای داخلی است.
 وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه تمام اجزای علم و فناوری در کنار هم و زیر یک سقف هستند که بستری از طریق سرای نوآوری اتاق زمینه حضور در نمایشگاه آتی برای صنعتیار و نیز اتاق مذاکرات سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر و سلسله رویداد جانبی را فراهم خواهد کرد.
رویداد صنعتیار سه به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر بین بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و باهدف شناسایی و پرورش کارگزاران حرفه‌ای (تکنوبرکرها) برگزار شد.
 در این دوره که از سوی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه برگزار می‌شود، به نحوه عارضه‌یابی از شرکت‌های SME بر اساس مدل نوآوری باز، پرداخته می‌شود.
 شرکت‌کنندگان در این رویداد پس از گذراندن تست‌های شخصیتی و تأیید در مصاحبه‌های روان‌شناسی و حرفه‌ای و شرکت در دوره‌های آموزشی، تحت راهبری تیم منتورینگ حرفه‌ای، به عارضه‌یابی و کمک به حل چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازند و نهایتاً بنا بر امتیازات کسب شده تیم‌های برتر شناسایی می‌گردند.
 
 
 
 
آلبوم تصاویر رویداد صنعتیار