تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1402
کد 7363

موفقیت؛ حاصل تلاش افراد با اراده

هدف «رویداد در مسیر موفقیت» انتقال تجربه کارآفرینان موفق به نسل آینده است

بیست و چهارمین رویداد در مسیر موفقیت با معرفی «سید محمد کسایی، بنیان‌گذار مجموعه پوشاک آرشاک» در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این رویداد، محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این رویدادها، انتقال تجربیات ارزشمند کارآفرینان و فعالان بزرگ اقتصادی به نسل جوان است.
 وی افزود: در این راستا طی تحقیق و بررسی برندهای مختلف و ارزیابی آنها از افراد موفق دعوت می‌کنیم که در رویداد در مسیر موفقیت شرکت کرده و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارند.
 رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اعتقاد داریم، موفقیت حاصل تلاش افراد با اراده است و این فرصت بسیار خوبی است که جوانان از اقصی‌نقاط کشور برای کسب تجربه پای صحبت بزرگان عرصه موفقیت می‌نشینند.
 وی ادامه داد: در مسیر موفقیت به دنبال افرادی می‌گردد که با کمترین امکانات بالاترین راندمان کاری را داشته‌اند و می‌توانند مسیر زندگی و کسب درآمد خود را به علاقه‌مندان به کسب‌وکار موفق منتقل کنند تا آنها بتوانند با تلاش برای رسیدن به یک برند برتر، فرد مفید و مؤثری برای جامعه باشند.
 بیست و چهارمین رویداد در مسیر موفقیت به مسیر زندگی «سید محمد کسایی، بنیان‌گذار مجموعه پوشاک آرشاک» پرداخت.
 سید محمد کسایی، زاده اصفهان و خالق برند “ آرشاک” به بیان نحوه اشتغال خود به خیاطی پرداخت و افزود: ۱۳ساله بودم که وارد کار تولید لباس و در مغازه برادر خود مشغول به کار شدم و از همان زمان قابلیت مدیریت برکار را تجربه کردم، چنانچه در سن ۱۵ سالگی مدیریت کارگاه خیاطی برادرم را بر عهده گرفتم.
 وی افزود: پس از گذراندن دوران سربازی با یک خانواده سرشناس اصفهانی در سال ۵۳ آشنا و ازدواج و تشکیل خانواده داده و صاحب سه فرزند شامل دو پسر و یک دختر شدم که فرزندان پسر هر دو در همین شغل مشغول به کار هستند.
 صاحب برند پوشاک آرشاک تصریح کرد: سال ۵۴ بود که به فکر راه‌اندازی یک کارگاه تولید افتادم و زمینی را در خیابان جی اصفهان خریداری کردم تا کارگاه خیاطی را نام برند «جی کت» راه‌اندازی کنم.
 وی ادامه داد: معتقد بودم؛ برند باید راحت، گویا و ساده و بیان‌کننده همان کار باشد و این نام را هم با توجه به اینکه محل زمین در خیابان جی بود و کار ما هم تولید کت بود، انتخاب کردم.
 کسایی زاده گفت: مراحل اداری و ثبت شرکت تولیدی به سال ۵۶ رسید و من توانستم کلیه مجوزهای لازم را برای ایجاد کارگاه خیاطی بگیرم؛ اما به دوران انقلاب، تحولات و دونرخی شدن ارز و سایر موارد برخوردیم و برند «جی کت» به مرحله ساخت کارگاه نرسید.
 وی افزود: پس از آن زمان دوران جنگ آغاز شد و همه مردم به نوعی درگیر دفاع از وطن و ادای دِین خود را به رزمندگان بودند و من نیز در صدد بودم تا در دفاع از میهن خود شریک باشم بر همین اساس در مسجدی واقع در خیابان ابن‌سینا (مسجد شهید مصطفی خمینی) از زنان محلی برای دوخت لباس ویژه رزمندگان کمک گرفته و تعداد انبوه لباس برای رزمندگان دوران جنگ دوخته و ارسال شد.
 این کارآفرین موفق گفت: همچنین در داخل خود جبهه نیز مکانی برای تعمیرات و دوخت‌ودوز موردنیاز رزمندگان ساخته شد که خدمات ویژه‌ای را ارائه کنند.
 وی اضافه کرد: مسیر زندگی کاری طوری رقم خود که بعداً زمین کارگاه تولیدی ما در خیابان جی تبدیل به تالار بزرگ «جی» شد که تاکنون مراسم‌های زیادی در این تالار برگزار شده است.
 کسایی زاده بیان داشت: بنده به مدت ۲۸ سال رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان بودم و در این مدت به رونق این حرفه بسیار کمک کردم، چنانکه برای ۹ رسته شغلی آیین‌نامه نگاشته شد.
 وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ پس از جدا شدن از شرکای قبلی با مشارکت و همکاری «علی جان جعفری» از اتباع کشور افغانستان یکی از مجهزترین و به‌روزترین کارخانه‌های تولید کت‌وشلوار را در ایران نام "آرشاک" نام‌گذاری و راه‌اندازی کردیم که نام این پوشاک ریشه در تاریخ و نام اصیل ایرانی و یکی از پادشاهان به نام ایرانی است.
 صاحب برند پوشاک آرشاک بیان کرد: هم اکنون با چهار شعبه در تهران، چهار شعبه در اصفهان، و نمایندگان فروش فعال در دیگر استان‌ها در حال فعالیت هستیم و در این راستا توانسته‌ایم جلوی واردات لباس خارجی را بگیریم.
 وی در زمینه صادرات این برند گفت: با برخی از کشورهای خارجی در این زمینه گفتگو شده است؛ اما با توجه به نوسان قیمت‌ها نمی‌توان صادرات لباس را بدون در نظر گرفتن قیمت ارز در نظر گرفت.
 کسایی زاده گفت: در زمینه مسئولیت اجتماعی به دوخت لباس برای آزادگان، کمک به زلزله رودبار، بم و دوران کرونا به تهیه و تولید ماسک پرداختیم.
 وی با تأکید به اینکه مهم‌ترین سرمایه هر شرکت تولیدی نیروی انسانی آن است، خطاب به جوانان گفت: پول موفقیت نیست؛ بلکه کار خوب به همراه تجربه، پشتکار و موفقیت به همراه دانش انسان را به موفقیت می‌رساند.
شایان ذکر است، سید محمد کسایی، بنیان‌گذار پوشاک آرشاک سال‌ها تجربه و تولید در زمینه کت‌وشلوار آقایان را عهده‌دار و توانسته برای حدود ۲۰۰ نفر ایرانی و اتباع اشتغال‌زایی ایجاد کند که بیشتر این افراد سرپرست خانوار و افراد نیازمند هستند که وی اکنون دغدغه خانه‌دار شدن آنها را دارد. پوشاک آرشاک در محل شهرک صنعتی جی واقع شده است.
 در پایان این نشست از حدود ۴۰ سال فعالیت در زمینه تولید پوشاک از سوی ریاست اتاق بازرگانی اصفهان لوح تقدیری به سید محمد کسایی بنیان‌گذار پوشاک آرشاک اهداء و اطلاع‌نگاشت سوابق ایشان رونمایی شد.
 
 
آلبوم تصاویر رویداد در مسیر موفقیت