تاریخ : پنجشنبه 24 اسفند 1402
کد 7360

به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان

نشست پایداری سازمانی برگزار شد

نشست پایداری سازمانی (مسیر خلق آینده‌ای پایدار) به همت سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه در قالب رویداد صنعتیار و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری، صنایع غذایی و دارویی در تاریخ در سالن زاینده‌رود اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست حمید منتظرالقائم، دبیر سرای نوآوری، به معرفی فعالیت‌های سرای نوآوری پرداخت.
در ادامه، مهدی رفیعیان، پژوهشگر و کارشناس حوزه پایداری، ضمن تشریح مفهوم پایداری، محورهای کلیدی پایداری سازمانی را تشریح کرد که از آن جمله می‌توان به مدیریت کاهش آلاینده‌های هوا، مصرف بهینه منابع انرژی، مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند و ضایعات در زمان تولید و مصرف محصول، مدیریت مصرف بهینه منابع مصرفی در تولید محصول، استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر و لجستیک معکوس و اقتصاد دایره‌ای اشاره کرد.
 وی در ادامه الزامات ملی و بین‌المللی در ارائه گزارش پایداری را عنوان کرد و ضمن مروری بر ساختار گزارش پایداری بر اساس استاندارد GRI:2021، به ارائه نقشه راه ایجاد زیرساخت‌های پایداری سازمانی پرداخت.
 این پژوهشگر و کارشناس حوزه پایداری با اشاره مراحل نقشه راه مذکور به خودارزیابی اولیه، تشکیل تیم پایداری، شناسایی و تحلیل ذی‌نفعان داخلی و خارجی، اولویت‌بندی فاکتورهای پایداری، تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های پایداری، جاری‌سازی برنامه‌های پایداری و نظارت بر اجرا و نهایتاً گزارش‌دهی و ارتباط با مراجع مرتبط پرداخت.
 
در ادامه این نشست نیز بهنام کاویانی، رئیس محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه، تجربیات موفق پروژه پایداری سازمانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان را با حضار به اشتراک گذاشت و عنوان کرد: «از جمله عوامل توانمندساز در راستای پایداری شرکت، حضور در جایزه تعالی پایداری در سطح بین‌المللی مبتنی بر ESG و حضور در جمع ۵ پروژه برتر صنعت فولاد جهان در تعالی پایداری، حضور در دوره‌های آموزشی Worldsteel و عضویت در کارگروه‌های تخصصی پایداری، پیاده‌سازی سیستم اسکادا محیط‌زیست» بوده است.
 وی افزود: همچنین حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و بهینه کاوی از شرکت‌های برتر دنیا در حوزه تکنولوژی‌های تولید فولاد سبز از دیگر اقدامات بوده است.
 رئیس محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در ادامه به مقایسه نتایج شاخص‌ها و وضعیت محیط زیستی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مقایسه با فولادسازان برتر دنیا پرداخت.
 
آلبوم تصاویر نشست پایداری سازمانی