تاریخ : شنبه 30 دي 1402
کد 7205

افزایش مشارکت در انتخابات نیازمند ایجاد امید است

سیاست اتاق بازرگانی، تفویض کامل اختیارات به دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها

اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از شهرک‌های صنعتی گلپایگان و خوانسار بازدید کردند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمدجعفر فوده، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: در این دوره اتاق کمیته‌های تخصصی کمیسیون‌ها بسیار فعال هستند و روزانه چندین جلسه برای بررسی حوزه‌های مرتبط با حضور مدیران و مسئولان دولتی و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود. حتی برخی از این کمیته‌ها چندین کارگروه برای رسیدگی به دستور کارها تشکیل داده‌اند و تصمیماتی که در این کمیته‌ها و کارگروه‌ها گرفته می‌شود جنبه تخصصی و اجرایی دارد. نتایج اقدامات و فعالیت‌های کمیته‌ها در جلسات هفتگی و یا ماهانه کمیسیون مطرح می‌شود و با حضور اعضا موردبحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم اعضای دفاتر نمایندگی‌های منطقه‌ای و شهرستان‌ها در این کمیته‌ها مشارکت فعال داشته باشند تا بتوانند در مسائل مرتبط با حوزه خود تأثیرگذار باشند.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در نشستی با اعضای شورای راهبردی دفتر نمایندگی گلپایگان اتاق بازرگانی گفت: اتاق‌های بازرگانی سه وظیفه عمده و اصلی دارند که عبارت‌اند از چانه‌زنی با دولت، آموزش و گسترش تجارت و روابط بین‌الملل. در حال حاضر در کشور با پدیده ماشین تولید بخشنامه مواجه هستیم که روزانه بخشنامه‌های جدیدی بدون کار کارشناسی تصویب و ابلاغ می‌شود و این موضوع مشکلات زیادی را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده است. ازاین‌رو فعالان بخش خصوصی باید از مدیران دولتی و نمایندگان مجلس مطالبه‌گری جدی در بهبود شرایط و تحقق وعده‌ها را داشته باشند.
وی در ادامه افزود: در انتخاب دوره اخیر اتاق بازرگانی اصفهان میزان مشارکت نزدیک به ۶۰ درصد بود. این حجم از مشارکت نشانه امیدی بود که اعضای اتاق به هیئت نمایندگان جدید داشتند؛ بنابراین افزایش مشارکت در انتخابات نیازمند افزایش امید در بین مردم است.
کشانی همچنین تصریح کرد: انتظار داریم شورای راهبردی گلپایگان نیز با ارائه برنامه‌های مشخص و مدون در جهت حل مشکلات فعالان بخش خصوصی این شهرستان تلاش کند. اتاق بازرگانی اصفهان نیز اعلام آمادگی می‌کند که همه درآمد و عواید حاصل از اعضای گلپایگان را به این شهرستان اختصاص دهیم تا در قالب بودجه صرف بهبود و توسعه اقتصاد این شهرستان شود. پیشنهاد می‌کنیم معادل همه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان کارگروه‌هایی در گلپایگان تشکیل شود و نماینده این کارگروه در جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌های اتاق شرکت کنند و در فعالیت‌ها مشارکت داشته باشند.  همچنین اتاق اصفهان در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی در گلپایگان نیز از همه ظرفیت‌های خود و اساتید برجسته خود استفاده می‌کند.

محمدرضا عسگریان، فرماندار شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه گفت:  این شهرستان در زمینه صنایع و کشاورزی نقش برجسته‌ای در اقتصاد استان و کشور دارد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به‌تازگی انجام شده است بحث توسعه شهرک صنعتی بود که ۳۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی اختصاص داده شده و در حال فراهم‌کردن زیر ساخت‌ها هستیم. شرکت خدماتی شهرک صنعتی نیز در حال راه‌اندازی است تا بتواند متولی مدیریت شهرک‌های صنعتی شهرستان باشد.

علی صفرنورالله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری CBC راه‌اندازی کرده است و شرکت‌هایی که سرمایه ثبتی بالایی دارند، می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند و به‌عنوان اعتبار مالیاتی از سرمایه‌شان استفاده کنند. منابع این صندوق برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به کار گرفته می‌شود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری اصفهان در مهرماه سال آینده هستیم و امیدواریم که کیف سرمایه برای نخستین‌بار در این نمایشگاه رونمایی شود. اولویت این کیف سرمایه‌گذاری با کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و مرتبط با حوزه گردشگری است.

مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز بیان کرد: به‌تازگی در نمایشگاه گردشگری سلامت شیراز با غرفه اتاق بازرگانی اصفهان شرکت کردیم که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت و توانستیم فرصت‌ها و امکانات گردشگری اصفهان را به نمایش بگذاریم که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت. در همین راستا از نمایندگی‌های دفاتر منطقه‌ای اتاق بازرگانی اصفهان از جمله نمایندگی گلپایگان درخواست می‌کنیم که فرصت‌ها و جاذبه‌های این شهرستان را شناسایی کنند و در اختیار کمیسیون گردشگری قرار دهند تا بتوانیم در جلسات و نمایشگاه‌های مختلف ارائه کنیم.

مهرداد ترکی نژاد، رئیس شورای راهبردی دفتر نمایندگی گلپایگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: گلپایگان از لحاظ صنعتی، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد؛ ولی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است. به‌عنوان نمونه گلپایگان بیش از ۱۰۰ جاذبه گردشگری ثبت شده دارد؛ اما به دلیل ضعف زیرساخت‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب مغفول مانده است. دفتر نمایندگی گلپایگان برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت و بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه اقتصادی کارگروه‌های تخصصی با حضور فعالان برجسته اقتصادی در هر حوزه تشکیل داده است. اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند با ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان اقتصادی گلپایگان دیدگاه فعالیت صادرات محور را پرورش دهد و از این طریق به رشد صادرات شهرستان کمک کند.
آلبوم تصاویر شهرک‌های صنعتی گلپایگان