تاریخ : شنبه 30 دي 1402
کد 7204

حمایت کامل اتاق بازرگانی اصفهان از دفاتر منطقه‌ای

نمایندگی‌های شهرستان‌ها باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به همراه اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان از دفتر نمایندگی شورای راهبردی خوانسار بازدید کردند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور اعضای شورای راهبردی دفتر خوانسار برگزار شد، گفت: سیاست اتاق بازرگانی اصفهان حمایت کامل از دفاتر منطقه‌ای و واگذاری اختیارات به آنها برای انجام امور است و در همین راستا از ساخت و بهره‌برداری ساختمان دفتر خوانسار حمایت می‌کنیم و امیدواریم این دفتر هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود. در حال حاضر زمین این ساختمان در خوانسار تهیه شده و از این لحاظ از سایر دفاتر منطقه‌ای جلوتر است. پیشنهاد می‌کنیم این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی شود که کاربردهای مختلف در آن در نظر گرفته شده باشد و تنها به یک ساختمان اداری و سازمانی محدود نشود. به‌عنوان نمونه می‌توان از اعضای دفتر خوانسار و شرکت‌های فعال دعوت کرد که دفاتر خود را به این ساختمان انتقال دهند تا از این طریق هم بتوان درآمدزایی کرد و هم باعث هم‌افزایی و مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی هر منطقه شد. کنار هم بودن شرکت‌ها و فعالان اقتصادی می‌تواند فرصت‌های زیادی به وجود آورد و زنجیره ارزش در بین صنایع منطقه را تکمیل کند.
 
محمدجعفر فوده، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: پولی که در اختیار اتاق قرار می‌گیرد توسط اعضا پرداخت می‌شود و ازاین‌رو اتاق در صرف این درآمدها با محدودیت‌ها و حساسیت‌هایی مواجه است. سیاست کنونی اتاق بر این قرار دارد که درآمد حاصل از صنایع هر منطقه به رشد و توسعه همان منطقه اختصاص یابد و مدیریت این بودجه‌ها را به دفاتر همان منطقه واگذار کند. اتاق اصفهان نسبت به ساخت ساختمان دفتر خوانسار نگاه مثبتی دارد و از این اقدام حمایت می‌کند. همچنین می‌توان با تهیه یک طرح توجیهی مناسب از طریق اتاق اصفهان با اتاق ایران برای اختصاص بودجه برای تکمیل این پروژه رایزنی کرد.
 
فضل اله جواهری، رئیس شورای راهبردی دفتر نمایندگی خوانسار نیز گفت: زمین موردنیاز ساختمان دفتر نمایندگی خوانسار تهیه و مجوزهای لازم ساخت آن اخذ شده است. این زمین در یکی از مناطق خوب شهرستان خوانسار قرار دارد و نقشه ساخت آن نیز با لحاظ‌کردن کاربری‌های مختلف طراحی شده است. امیدواریم با راه‌اندازی این ساختمان فعالان اقتصادی و صنعتی را تشویق کنیم که دفاتر خود را از شهرهای دیگر حتی از تهران به خوانسار منتقل کنند. این امر می‌تواند باعث رونق اقتصادی خوانسار و استان شود.
 
 
آلبوم تصاویر دفتر نمایندگی شورای راهبردی خوانسار