تاریخ : دوشنبه 18 دي 1402
کد 7155

با پیگیری‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان انجام شد

راه‌اندازی رشته مدیریت منابع انسانی مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه اصفهان

با توجه به اعلام نیاز صنایع و کسب‌وکارها و پیگیری‌های اتاق بازرگانی اصفهان، رشته مدیریت منابع انسانی مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، وحید فولادگر، عضو هیات نمایندگان و رئیس شورای راهبردی منابع انسانی اتاق بازرگانی اظهار کرد: رشته مدیریت منابع انسانی متمرکز بر بهره‌مندی از سرمایه انسانی جهت نیل به اهداف سازمان است و شامل فرایندهایی نظیر مدیریت استعداد، جبران خدمات، مدیریت عملکرد و.. می‌شود. اهمیت این رشته از اینجا نشات می‌گیرد که موتور محرکه تمامی صنایع و سازمان‌ها، انسان است که مدیریت آن به دانش تخصصی در کنار تجربه و مهارت نیاز دارد. احتیاج به متخصصین و کارشناسان مسلط به مهارت‌های مدیریت منابع انسانی از سویی به شدت از سمت صنایع و سازمان‌های کشور مورد تقاضاست و از سوی دیگر از طرف دانشگاه‌ها به صورت محدود در این حوزه خدمات آموزشی عرضه می‌گردد.
وی افزود: براین‌اساس موضوع راه‌اندازی رشته مدیریت منابع انسانی مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه اصفهان در سیزدهمین جلسه شورای راهبردی منابع انسانی (ارزیابی و توسعه شایستگی) با حضور وحید فولادگر، عضو هیات نمایندگان اتاق و عضو شورا؛ داود صافی، عضو اتاق و عضو شورا؛ علی صفری، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و عضو شورا؛ حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق؛ سمیه سالم، مدیر منابع انسانی اتاق بازرگانی، طرح و با نظر مثبت اعضای شورا به رئیس اتاق پیشنهاد گردید، پس از آن، طی مکاتبه‌ای از سوی رئیس اتاق بازرگانی به رئیس دانشگاه اصفهان، ایجاد این رشته در دانشگاه اصفهان درخواست شد.
فولادگر ادامه داد: پیرو درخواست مذکور، طی جلسه‌ای در معاونت آموزشی دانشگاه اصفهان مورخ ۱۱ دی ۱۴۰۲ و با حضور اعضای کمیته مرتبط و نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، این موضوع با اکثریت قاطع در جلسه تصویب شد.