تاریخ : دوشنبه 18 دي 1402
کد 7154

افزایش میزان صادرات استان از اولویت‌های پارلمان بخش خصوصی است

بررسی فرصت‌های همکاری اقتصادی با صربستان در اتاق بازرگانی اصفهان

جلسه کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدجعفر فوده، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: امروز یکی از اولویت‌ها، افزایش میزان صادرات از استان اصفهان است، در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی است و از همه ظرفیت‌ها می‌توان به این منظور بهره گرفت. از مسئولان و اعضای کمیسیون تشکر می‌کنم که با جدیت در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.
 
محمد امینی، رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان استان اصفهان نیز بیان کرد: انجمن در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد، انجمن صادرکنندگان حرفه‌ای مخصوص شرکت‌ها و افرادی است که به‌صورت متوالی در حال انجام کار صادرات هستند. یکی از دغدغه‌های انجمن پایش و بررسی مشکلات صادرکنندگان و مطالبه از ارگان‌های دولتی بوده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن و کارگاه‌های انتقال تجربه گفت: در این جلسات افرادی که با موضوعات خاص درگیر بودند در جلسات حضور داشتند و موارد را تشریح می‌کردند. تلاش انجمن این است مشکلات واقعی صادرکنندگان در سطح استان و کشور شناسایی و اعلام شوند.
 
الناز پرویز، دبیر انجمن صادرکنندگان استان اصفهان نیز ضمن معرفی اعضای انجمن به بیان مواردی در خصوص تقویم کاری انجمن، پرتال صادرکنندگان، راه‌اندازی بانک احصا مشکلات در حوزه‌های مختلف، مشاوره، باشگاه انتقال تجربه، شبکه‌سازی و سایر اقدامات انجمن پرداخت.
 
محسن ایروانی، عضو شورای توسعه صادرات استان نیز ضمن معرفی اعضای شورا به بیان اقدامات و روند جلسات برگزار شده پرداخت و از فعالان اقتصادی حاضر در جلسات درخواست کرد در خصوص ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی محصولات حوزه‌های مربوطه با شورا همکاری داشته باشند.
 
فراز چمنی، رایزن اعزامی ایران به صربستان نیز بیان کرد: سازمان توسعه تجارت با اعزام رایزنان بازرگانی یک سیر تحولی را آغاز کرده است. رایزنان بازرگانی یک سند راهبردی را به صورت کاملاً واقع‌بینانه آماده کردند و باید نظرات و پیشنهادات با توجه به شرایط فعلی تدوین و تهیه گردد. کشور صربستان در آینده به هاب بین اروپا و آسیا تبدیل می‌شود و این کشور برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای خطوط حمل‌ونقل، مناطق ویژه و اتاق‌های بازرگانی دارد.
 
ابراهیم شهیر، نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیرت واردات نیز در خصوص ظرفیت‌های استان اصفهان مواردی را مطرح نمود و از فعالان اقتصادی حاضر دعوت نمود تا در گروه کالاهای تخصصی با شورای توسعه صادرات همکاری نمایند.
 
آلبوم تصاویر جلسه کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان